herinstalltie middels firewire. kan dat ook via UTP?

goedemiddag,

voor herintsalltie van de Tiger DVD op een imac die alleen cd’s slikt, kan dat door ibookG4 te verbinden via firewirekalel aan mijn imac. De Ibook wordt dan als externe startupschijf gezien heb ik begrepen. Kan dit ook via een UTP/netwerkkabel kabel ipv via de firewire? of MOET ik hier de firewire voor hebben…

Robbes

Ik vrees dat dat alleen via firewire kan. Dat is sowieso de gemakkelijkste manier hoor; mits je iMac een firewire-interface heeft natuurlijk.

@t.leffers, dankje voor je reactie. ik haal een firewire kabel. Mijn imac heeft daar gelukkig de mogelijkheid voor. Weet je toevallig of ik dan mijn dvd-speler op mijn ibook zie als externe schijf of moet ik de install eerst op de HD van de mac zetten?

robbes

Wat voor een Tiger DVD is het? Is het een gekochte versie of zat ie bij je iBook? Als het dat laatste is, dan zal je iMac 'm namelijk niet accepteren. Je moet dan je iMac opstarten in target modus. (T vasthouden tijdens opstarten) Daarnaa je iBook ermee verbinden en de iBook opstarten vanaf de Tiger DVD. Op een gegeven moment kun je de doelschijf selecteren; daar kies je de schijf van je iMac. Op deze manier zou het moeten lukken. succes,

Thomas