Herpartitioneren duurt uren

Hallo allemaal,

Ik probeer sinds een paar uur terug op mijn Mac Mini (2,1) met OSX 10.5.8 een tweede partitie aan te maken (Mac OS Uitgebreid (journaled)) met het Schijfhulpprogramma. De huidige partitie moet daarvoor ook verkleind worden. Ik heb een schijf van 80GB die voor 1/3 is gevuld (incl OS data). Het herpartitioneren duurt nu al uren (6 ongeveer). Dit mag toch niet zo lang duren? Kan ik het programma afsluiten of riskeer ik dan een corrupte schijf?

Graag jullie reactie,

Alvast bedankt

Hoe zou jij reageren nadat je chirurg een operatie abrupt na 15 minuten afbreekt en je 5 minuten later weer op je werk zou moeten verschijnen?

Ik zou 'm dus niet stoppen, grote kans dat er dingen mis gaan.

@Rickje,klopt 100% wat je zegt,maar na 6 uur zou ik de hoop toch ook wel hebben opgegeven.
Ik zelf heb de ervaring om een tweede partitie aan te maken nog niet gehad ( op een mac ,wel op een windows ).maar het zou volgens mij toch niet zoooo lang moeten duren.

Ik heb, ondanks het waardevolle en terechte advies van Rickje, de operatie geannuleerd. Geen foutmeldingen gekregen, ook niet na het opstarten. De schijf heeft nu 500MB minder capaciteit. Maar dat is volgens mij weer op te lossen met de EHBO-tool. Bedankt mensen!

Inderdaad.gewoon eerst schijfcontrole via schijf EHBO. Succes.

Ah, top dat alles nog functioneert.

Als je overigens een backup hebt dan is het allemaal net ff wat relaxter... :sarcastic:

en ik vond een uurtje al lang voor ik hem afbrak. Ging goed, maar geen extra partitie helaas, nu tweede poging en nog wat meer lezen over dat verkleinen.