herpartitioneren????

hoi ik vraag me af of het mogelijk of ik mijn harddrive kan herpartitioneren zonder dataverlies. naast mac os x zou ik graag es linux proberen. kent iemand een programma zodat ik mijn harde schijf opnieuw kan partitioneren zonder ik alles opnieuw moet installeren van mac ox???

:apple: tHiNk …

Alleen [url=http://www.fwb.com/html/partition_toolkit.html]Partition Toolkit[/url] van FWB, maar die werkt alleen onder 9, maar kan wel partities van een Mac OS X-schijf maken, mits je in 9 opstart... Wel op eigen risico, want ik heb positieve en negatieve geluiden gehoord. Een Mac OS X versie schijnt onderweg te zijn, maar hoe lang dat nog duurt.... :roll:

Verder heb je geen programma’s die het klusje klaren. Je schijnt het met de terminal ook te kunnen, maar dat is een heel karwei…

bedankt voor de reactie

jammer maar ik zal er me nie aan wagen :wink:

dat word een complete new install

ga ondertussen nog wat backuppen

:apple: tHiNk …

[quote:f9f637f4b6="k_brother"]bedankt voor de reactie

jammer maar ik zal er me nie aan wagen :wink:

dat word een complete new install

ga ondertussen nog wat backuppen

:apple: tHiNk …[/quote:f9f637f4b6]

Graag gedaan! Backuppen is altijd verstandig! Je kunt overigens ook backuppen en toch Partition Toolkit proberen… Gaat het mis, dan heb je backups en installeer je de boel gewoon overnieuw… :roll:

30 € moet ik daarvoor betalen (voor dat programma he) normaal kost het 23 maar ze ronden af naar boven naar het dichtste waar je met briefjes kunt betalen :-s als je cash betaalt he. en dan 5 € btw ook nog :-( dus ja zal wel es opnieuw installeren