Herstart iPhone vraagt steeds om ontgrendelen simlock

Ik heb zojuist mijn iPhone ge-upgrade naar firmware 2.2.1. Bij het herstarten vraagt het apparaat om mijn door T-Mobile meegeleverde unlock code. Dit dus naast de pincode die ik voor mijn iPhone heb ingesteld. Dit doet hij bij iedere herstart. Weer een nummer erbij om te onthouden of is dit een eigenaardigheid van de nieuwe firmware? En kan dit ook anders? Mijn abonnement is pas sinds kort ingegaan en in deze korte periode heb ik mijn iPhone nog niet hoeven herstarten, dus weet ik ook niet hoe het hiervoor was.

Bij mij vroeg hij niet om meer dan voor deze update. Ik denk dan ook dat het op je iPhone altijd al zo was, maar dat je dat nooit zag omdat je 'm nooit herstartte. Je kunt overigens voor de verschillende codes instellen of hij er bij herstart om moet vragen (of na bv 5 minuten idle, etc).

Edit:
Ik heb 'm er ff bijgepakt en gereboot. Hij meldt “SIM Locked (OK/Unlock)”. Kies ik voor Unlock, dan vraagt hij vervolgens om de PIN-code.

Het hierom vragen kun je uitzetten via Settings -> Phone -> SIM PIN.

[quote:2d90020762="ja_besse"]Bij mij vroeg hij niet om meer dan voor deze update. Ik denk dan ook dat het op je iPhone altijd al zo was, maar dat je dat nooit zag omdat je 'm nooit herstartte. Je kunt overigens voor de verschillende codes instellen of hij er bij herstart om moet vragen (of na bv 5 minuten idle, etc).[/quote:2d90020762] Ja dat laatste is het codeslot, die heb ik er bewust opgezet. De vraag om te unlocken vind ik echter flink suf. Dit had ik bij mijn vorige provider (andere telefoon) ook niet. Daar was het één keer activeren en daarna nooit meer gezeur. Voor hetzelfde geld stond ik ergens in de rimboe en was er noodzaak om te herstarten. Mooi niet dat ik dan het briefje met code erop bij de hand had gehad, kortom een onbruikbare telefoon. Oké, oké, nu weet ik inmiddels die code wel uit mijn hoofd, maar ik vergeet hem liever weer. Is dit bij iedereen zo?

[quote:8e42de439c="ja_besse"]Ik heb 'm er ff bijgepakt en gereboot. Hij meldt "SIM Locked (OK/Unlock)". Kies ik voor Unlock, dan vraagt hij vervolgens om de PIN-code.

Het hierom vragen kun je uitzetten via Settings -> Phone -> SIM PIN.[/quote:8e42de439c]
Kanone! Dat is het. In dat menu gedeelte heb ik nu juist weer niet gekeken. Dank je wel!

Werkt overigens niet anders bij een willekeurige Nokia, ook die vraagt standaard om een PIN na een herstart (mits de PIN is ingesteld natuurlijk).

Dit is niet afhankelijk van het gebruikte toestel, maar van de SIM. Iedere GSM SIM wordt geleverd met een pincode en met elk toestel zal je die SIM bij het aanzetten moeten activeren met die pincode.

Wat je wel altijd kan doen, is de pincode eraf halen en dat is waarschijnlijk wat je met je vorige toestel/SIM gedaan hebt zodat je de vraag om een pincode niet meer gezien hebt. Met de iPhone kan je, zoals ondertussen al uitgelegd, precies hetzelfde doen.

Ik heb na de laatste update ook het ge... dat hij om de simpin vraagt, echter hij blijft het scherm met itunes en de kabel zien Ook geeft hij de melding plaats een geldige simkaart zinder pin (die heb ik nooit eerder gebruikt) en die pin die op mijn t-mobile kaartje staat heeft geen invloed.

Hoe dan verder te gaan?

Bij mijn iPhone 2G deed die dat altijd. Nu met mijn 3G doet die nog steeds. Vergeet niet dat de 3G hier geunlocked verkocht wordt.