Na een harde slaapstand (accu leeg) wil mijn MacBook Pro niet meer opstarten. Gelukkig had ik op dezelfde hardeschijf nog een Lion Installatie staan waarmee ik d.m.v. DiskWarrior mijn data kon redden, maar helaas niet de hele partitie. Resultaat: nieuwe installatie Snow Leopard. Nou ben ik gaan zoeken en zoeken maar ik kan de grijze hersteldvd's die ik bij de MacBook Pro kreeg niet vinden. Ik kan me nog herinneren (en het staat op mijn iLife'11 cd die was toegevoegd & hier: http://support.apple.com/kb/ht1159) dat het Mac OS X versie 10.6.3 was. Ik had enige tijd ervoor een Retail DVD van Snow Leopard gekocht voor mijn hackintosh ook met 10.6.3. Ik heb in vele topics gelezen dat je die grijze dvd's enkel kan gebruiken bij de specifieke Mac, waarbij die dvd's zijn meegeleverd. Betekent dit nu dat die schijfjes essentiële drivers/kernelextensies bevatten die de retail dvd niet heeft? Is er enig verschil tussen een her-installatie van de grijze dvd's en van de Retail dvd? Oftewel kan ik zorgeloos een installatie doen d.m.v. die retail dvd vanaf mijn Lion Installatie?
N.B. Het betreft een MacBook Pro 13 inch, mid 2010 typeaanduiding MBP 7,1
Dat kan vanaf een Retail DVD idd :) Retail DVD zit echter géén iLife bij.
Je kunt je wachtwoord echter alléén herstellen met je originele herstel DVD's die met je Mac zitten, mocht je deze vergeten.
Welk wachtwoord bedoel je? Als ik een herinstallatie doe vanaf de retail dvd, kan ik dan de wachtwoorden van de accounts van die installatie niet meer herstellen of bedoel je vanaf mijn niet werkende oorspronkelijke installatie? BTW, de iLife cd heb ik nog zoals je kan lezen omdat naderhand (maar voor mijn aankoop) iLife '11 was verschenen en die apart is toegevoegd.
Dat DVD-tje kan hij dus niet meer vinden. En zoals ook al leesbaar, staat er op een Retail geen iLive.
Volgens mij is er geen verschil tussen retail en de meegeleverde orginele DVD. Als je vanaf de retail gaat installeren haalt hij daarna automatisch alle updates op tot 10.6.9??? ben het ff kwijt, en klaar ben je.
@Emiel
[quote]
Nou ben ik gaan zoeken en zoeken maar ik kan de grijze hersteldvd's die ik bij de MacBook Pro kreeg niet vinden.
[/quote]
Hij zegt juist dat hij die kwijt is!
Precies je kunt iLife downloaden, of je download de nieuwe versie uit de Mac App Store
ik heb de dvds weer gevonden. Maar omdat mijn MBP voor het eerst verkocht werd in april staat er op de grijze dvd nog iLife '09, maar omdat ik hem pas in december zat er los een witte iLife '11 DVD bij, die ik dus niet kwijt was.
Deze witte dus:
[img]/uploads/community/70e1637ee08d45e61df41b128a6a959b3f746e7b_0.jpeg[/img]
Om eerlijk te zijn had ik ze al opgeruimd, ze zaten namelijk weer op de oorspronkelijk plek in de (bijna) lege doos op mijn slaapkamer. Echter ik meende de cd's het laatst te hebben gebruikt op mijn studeerkamer voor boot camp want ik had toen een belangrijk progje voor school nodig dat enkel op Windows draaide, maar inmiddels had ik de cd's weer opgeruimd. Ik had voor de zekerheid nog in de doos gekeken, maar ik had ze toen over het hoofd gezien aangezien ze met de handleiding/quick start guide in een kartonnetje zitten. Na het hele huis twee keer overhoop te hebben gehaald, nog eens in de doos gekeken; En ja hoor daar lagen ze :oops:
Ben nu bezig een schijfkopie te maken van alledrie en die daarna op de netwerkschijf te zetten, zodat ik altijd een backup heb. En ook maar eens sparen voor een TimeCapsule als er nog eens een partitie onverklaarbaar onleesbaar wordt.
Inmiddels een mogelijke oorzaak gevonden:[img]/uploads/community/e5a9296dc01303462dfcfebb11ff494e7620362a_0.png[/img]
Raar genoeg werkte de Lion partitie wel, en nu heb ik de hele schijf geformatteerd, vanaf de originele dvd een herinstallatie gedaan en al meerdere keren opnieuw opgestart, maar geen enkel probleem ontdekt. Een schijfcontrole met Schijfhulpprogramma meldde tevens geen problemen, maar de SMART Utility for Mac blijkbaar wel.