herstelling D70

Sinds 30 maart ben ik mijn d70 kwijt voor een herstelling aan de CF-pinnetjes, en na een maand blijkt dat er nog geen vinger naaar uitgestoken is. Wat volgt is een opsomming van amateurisme. Op 30 maart bracht ik mijn toestel naar focilux, omdat ik mij zorgen maakte omtrent de garantie (die je bij dit euvel niet krijgt) kwam ik te weten dat de beukelaer (hersteldienst nikon) mijn toestel niet had ontvangen.

Navraag leerde mij dat focilux het toestel per vergissing niet had opgestuurd.
Nadat het toestel op 8 april naar de Beukelaer werd gebracht, begon ik mij enkele dagen geleden toch af te vragen wanneer ik mijn d70 terug zou krijgen.

Mijn e-mail naar focilux bleef onbeantwoord.
De Beukelaer regageerde wel: op 14 april was een bestek opgemaakt.
Meer dan twee weken ligt er dus al een stuk papier op mijn goedkeuring te wachten,zonder dat iemand mij iets laat weten.

Vandaag ben ik dus naar focilux gegaan, waar ze het papier niet vinden (de juiste persoon was niet aanwezig)

Laten we hopen dat dergelijke verhalen uitzonderingen zijn.

Dat is inderdaad flink balen ... Kost een vermogen zo'n camera en dan is de service waardeloos?! Helaas is dit dagelijkse realiteit .. er zijn weinig zaken waar ze goede service verlenen!

Succes!

Gelukkig is het in Nederland met de importeur Inka beter geregeld. Ik heb niets dan lof over deze club. Mijn D70 had ongewild een waterbad gehad en de cemare zowel als de kitlens vonden dat niet echt prettig. Schade is opgemaakt en correct gerepareerd (snel en goed). Geen garantie op de reparatie (is normaal na waterschade). Een paar weken geleden bezweek mijn kitlens alsnog aan de eerdere waterschade. Om dit te constateren zou elke importeur een onderzoeksbedrag vragen, Inka echter niet. Goed bedrijf!

Over de beukelaer klaag ik niet (ze reageren direct op mijn mails ...) Maar de winkel focilux (waar ik de camera kocht en binnenbracht) verpest het helemaal

Een klasgenoot van mij heet zijn D70 weggebracht naar Inka omdat er veel stof op de CCD zat, dat viel half onder de garantie. Toen hij hem terug kreeg was er nog vrijwel geen stof verdwenen. Hij moest hem dus voor de 2de keer opsturen, daarna was het wel goed (de hele camera body bleek vol met stof te zitten).

Ik vraag me altijd af waar dat altijd mis gaat met reparaties, als je de verhalen aanhoort gaat het 3 van de 5 keer fout. Op de CCD van mijn D70 zit ook stof en het scherm van mijn Powerbook is kapot… :sealed: ik houd mijn hart vast, volgens mij zit ik straks 2 maanden zonder apparatuur!

Dat was in ieder geval wel de tijd van een reparatie van een iBook van iemand die ik ken… Altijd het zelfde geklooi!
Oeps! Fout verzonden… Oeps! Verkeerde onderdeel besteld… Oeps! Per ongeluk iets misgegaan met het systeem…
Het blijkt allemaal heel erg moeilijk te zijn voor bedrijven… :x

Het is al even geleden, maar ik heb twee (dure) verrekijkertjes van Nikon. Een ervan was niet meer goed scherp te stellen. Ingeleverd bij Inca (die hier nog geen 5 kilometer vandaan zat) en gewacht. En gewacht. En gewacht. Uiteindelijk kon ik hem ophalen en thuis bleek het euvel eigenlijk amper verholpen. Wel bleek het binnenwerk van de kijker flink bekrast en (ik schoef alles open wat me voor de vingers komt) bleek de geleiderail voor de scherpstelling met een waterpomptang er uit te zijn gehaald. Het messing wam overal door de zwarte laag heen, er zaten duidelijk sporen van de bek van de tang op en het €-ringetje dat de boel op zijn plek moest houden was weg.

Voor mij geen Inca meer. Ik repareer wel zelf. Of niet.

Van twee fotografen weet ik ook dat ze eindeloos ge-emmer hebben gehad met de service. Lapwerk.