Het Dock helemaal weghalen ???

Is het mogelijk om het dock helemaal te verwijderen en je programma's uit je menu balk te benaderen? Dit ivm werken met onderandere FCP en andere progs, dan kom je nog wel eens bij je dock in de buurt waardoor ie naar boven komt, dit is soms vrij lastig en m in beeld laten staan kost weer ruimte vandaar.

Een manier om m verborgen te laten staan zou ook al een beetje helpen, hoewel het dan al weer een extra handeling wordt om een prog aan te zetten natuurlijk.
Ik hoop dat mijn vraag en beetje duidelijk is.

appeltje -> dock -> dock voorkeuren -> onderaan toon/ verberg automatisch ?? of voldoet dit niet ??

Helemaal weghalen zou ik niet weten, maar je kan 'm natuurlijk wel naar een kant verhuizen (en hiden) waar je minder vaak "in de buurt" komt, links of rechts dus.

lees [url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040315043002807&query=dock] dit [/url] artikel op macosxhints.com van iemand die de dock helemaal wegwerkt...

Overigens kun je met command-option-d het dock makkelijk verbergen en terughalen.

En dat doet ie dan alleen als je die knoppen combi gebuikt en anders niet ? gretver ?

nee, als je met je muis onder in beeld gaat staan ( of waar het dock zich eigenlijk bevind) komt ie weer tevoorschijn...

Zoek via Versiontracker.com naar:

‘killdock’ of ‘DockBlock’ of ‘Dock-a-bye’

of ‘Dock’ mocht je alle Dock-hulpjes willen zien.

De hamvraag is natuurlijk. Wie en waarom zou je de dock weg willen halen. Het is de spil van het systeem!

Via de DragThing FAQ kwam ik deze handleiding tegen. Werkt ook voor Panther.

http://www.creativemac.com/2003/02_feb/tutorials/dockdead2030225.htm

Waarom liever geen Dock? Het ding is onhandig… DragThing is beter!

[quote:93239cd3b6="nbohemen"]De hamvraag is natuurlijk. Wie en waarom zou je de dock weg willen halen. Het is de spil van het systeem![/quote:93239cd3b6]

Dat zegt 'ie toch? :slight_smile: Omdat je vensters graag tot onderaan wilt open trekken, maar als je onderaan met je muis bent verschijnt die dock ineens - vind het zelf ook vervelend als ik in indesign oid bezig ben.

Maarum, je kan je toch ook links of recht van je interface plaatsen (verticaal dus), daar kom je minder snel met je muis! en als je met 2 beeldschermen werkt is het nóg handiger…

Weer te snel gelezen.

met het progje tinkertool kan je de dock op boven zetten , en als je hem op hidden zet, dan lukt het je zelfs als je het wil haast niet om de dock te voor schijn te krijgen, omdat je presies op het randje van je menu balk moet staan, en ook geen pixel lager of hoger. dit lijkt mij de beste oplossing, hoop dat je er wat aan hebt

kweet niet of dit lukt maar kun je in terminal niet het procesnummer opzoeken (met het commando top) en dan het dock stoppen ( met kill procesnummer) ?

Minpuntje is wel dat als je de Dock quit... Expose niet meer werkt. Ja ja.

Je opent je HD, gaat naar de System map en dan naar de Bibliotheek, klik op Coreservices en daarin zie je een icoon Dock :finderoud:

[quote:d0b5aceee5="sponge"]kweet niet of dit lukt maar kun je in terminal niet het procesnummer opzoeken (met het commando top) en dan het dock stoppen ( met kill procesnummer) ?[/quote:d0b5aceee5]

OSX kennende komt 'ie dan net zo hard weer terug. Ik denk dat het Dock net als de Finder zo’n app is die zichzelf herstart als 'ie crasht.

bedankt allemaal, ik ga eens wat dingetjes uit proberen :)