Het geluid van de nieuwe iMac?

Ik begreep van iemand dat het geluid van de nieuwe iMac een echte 'stofzuiger' was.... De herrie viel tegen.....

Hebben meer mensen dat? Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil volgend jaar een nieuwe kopen… :?

Welnee ik heb naar volle tevredenheid een iMac G4 15" sins begin dit jaar en je hoort hem amper alhoewel hij nu lichtelijk iets meer geluid maakt. Is echter niet vergeleken met het geprutel van window$ dozen en laptops. 8)

Ik heb een 17" inch iMac en hij is zo stil als een kerkdienst.

hij ruist zachtetjes op de achtergrond. Maar da's totaal niet hinderlijk. Hiervoor had ik een amd athlon tjeetje wat een stofzuiger zeg.

Ik moet wel zeggen dat de ventilator de laatste tijd vaker draait dan in het begin.

ik heb sinds eind augustus een iMac 15" flatscreen en die is gewoon muisstil, dus ik zou zeggen, gewoon kopen die mac :lol:

[quote:370ac771ac="JeePee"]Ik begreep van iemand dat het geluid van de nieuwe iMac een echte 'stofzuiger' was.... De herrie viel tegen.....

Hebben meer mensen dat? Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil volgend jaar een nieuwe kopen… :?[/quote:370ac771ac]

Ik denk dat je je vergist met de nieuwste Power Mac G4’s, overigens heb ik daar geen last van.

Adriaan

[quote:5cbdaacee7="Freerk"]Ik moet wel zeggen dat de ventilator de laatste tijd vaker draait dan in het begin.[/quote:5cbdaacee7]

Ik heb m’n iMac nu precies een jaar en heb het gevoel dat ie behoorlijk wat meer lawaai maakt dan vroeger. Het klinkt af en toe als een (zachte) koelkast, beetje irritant hoog geluid. Als ik door de gaatjes kijk zie ik ook redelijk wat stof op het fannetje zitten.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Los van het apparaat open maken?

De gloeilamp aan het plafond maakt meer geluid dan mijn iMac G4...

mijn Powermac G4 450 AGP Graphics daarentegen is wel een herriebak.

:o

'k heb zo'n iMac gehad en vond het soms zelfs irritant dat ik niets hoorde, zelfs de hard disk niet... is ie nou aan het opslaan of niet?

Alleen toen het in de zomer zeer heet werd ging het ventilatortje wat harder blazen, maar dat was nog niets vergeleken bij een powerMac G4 windtunnel.

Mijn zeer intensief gebruikte Imac G4 15, (altijd maar animaties aan het renderen) begint langzamerhand toch wat meer te zuchten en te steunen. Ik zou ook wel graag willen weten of er onderhoud aan te plegen valt. Hij is anderhalf. Dat 'stofzuiger' slaat misschien op een hoog bijgeluid, dat ik wel eens hoor. (straaljager, wordt ook wel eens genoemd, maar zo erg is het echt niet.

[quote:064537e4d1="AndreSalters"]Mijn zeer intensief gebruikte Imac G4 15, (altijd maar animaties aan het renderen) begint langzamerhand toch wat meer te zuchten en te steunen. Ik zou ook wel graag willen weten of er onderhoud aan te plegen valt. Hij is anderhalf. Dat 'stofzuiger' slaat misschien op een hoog bijgeluid, dat ik wel eens hoor. (straaljager, wordt ook wel eens genoemd, maar zo erg is het echt niet.[/quote:064537e4d1]

Precies! Dat heb ik nou ook. Maaruh, over stofzuigers gesproken: is het een idee om met een stofzuiger te proberen wat stof van het fannetje te zuigen? Of toch maar niet?

Ik ga wel met de stofzuiger (zacht borsteltje) van buiten af over de ventilatiegaatjes. Lijkt me geen kwaad kunnen. Maar ik haal hem er niet voor uit elkaar. (Dit is geen knutselaar). Wat het nu echt precies is, wat je hoort (vast geen stof), en wat er aan te doen is om hem zachter te krijgen? Wie de gouden tip heeft?

Ik ben jaloers op al die stille iMacs. De mijne (een recente G4 17") laat flink wat van zich horen. Mijn iMac DV 400 was een stuk stiller. Ik moet wel toegeven dat ie bijna tegen een muur aanstaat wat het geluid kan verstevigen of weerkaatsen.