Het grote iPod tools en updates Topic

Zoals jullie misschien al wisten (of niet) zijn er naast iTunes nog een aantal applicaties bijgekomen om de iPod te benaderen en er gegevens naar toe te schrijven. Het lijkt me weleens aardig om daar een overzicht van te maken in dit topic. Voor diegenen met een nieuwe iPod staat hier dan direct alles wat ze nodig hebben.

Hieronder staan een paar tools die ik zelf geprobeerd heb en goed werken.
Mocht je zelf iets gevonden waar je dik tevreden over bent, post het dan hier :smiley:

[b:797ea94d2f]iPod Update[/b:797ea94d2f]
De officiele update van Apple voor Mac OS 9, X en Windows

[b:797ea94d2f]iPod Viewer[/b:797ea94d2f]
Handig voor het uitwisselen van muziek, met dit programma kun je de Mp3’s op je iPod bekijken en [b:797ea94d2f]kopieren[/b:797ea94d2f] naar je lokale harde schijf.

[b:797ea94d2f]Pod2Go[/b:797ea94d2f]
Deze tool haalt met 1 druk op de knop het laatste nieuws op en synct het direct met je iPod (te vinden onder adresboek op iPod)

[b:797ea94d2f]Text2iPod X[/b:797ea94d2f]
simpel programmaatje om textberichten mee te schrijven en te syncen met je iPod.

Ik zweer bij 'Podworks' voor het overhevelen van iPod naar Mac.

Vergeet iSync niet :)

VoodooPad is een notebook voor de Mac met een interessante structuur; het idee is dat je vanuit de Pad rechtstreeks websites kunt publiceren die naar elkaar refereren.

Enniewee, je kunt tekst vanuit VoodooPad-pagina’s rechtstreeks naar je iPod schrijven. Ik heb deze functie nog niet geprobeerd; ik weet niet hoe het programma met lange teksten omgaat.

PodWriter is een dergelijk produkt. Dit is geen zelfstandige notepad, maar enkel bedoeld om teksten op de Pod te krijgen.

Voor een behoorlijk volledig overzicht, zoek in VersionTracker op iPod.

Whymme

8) Hmm, zo groot vind ik deze topic nou ook weer niet... :P

zoveel progjes die uitkomen, maar nogaltijd geen tooltje om je adresboek mooi te organiseren in je iPod. Dit hadden ze toch mogen voorzien bij Apple zelf...

Voor prog's reviews forums en allerhande over je IPod:

http://www.ipodlounge.com/

Mr Mojo

IPod, WePod, YouPod, HePod . . . . . . .

Staat waarschijnlijjk al ergens, maar kan het dus niet vinden, maarre volgens mij bestaat er een hack zodat songs ook weer terug naar een willekeurige mac kunnen worden gecopieerd van je Ipod af... Maar hoe heet dat?

[url]http://www.macupdate.com/info.php/id/12213[/url]

Ja das wel wat, maar dat is dus geen software voor je Ipod, maar voor je mac. Ik bedoel dat ik de Ipod software wil veranderen zodat de MP3's zichtbaar worden op een andere mac.

Zet iPodRip standaard op je iPod en neem een serienummertje mee.

Oh ja, da’s waar ook. Is NIET legaal! :innocent: