Het grote iTunes Music Store topic

dacht misschien wel n goed initiatief voor mensen die er hun ervaring en/of vragen over willen delen :D

laat ik dan maar de kop eraf bijten:
wat is er zo speciaal aan de ITMS dan gewoon een CD kopen? bij een CD betaal je iets meer, maar krijg je er wel en vet hoesje bij enzo?

Volgens mij slingert er hier ergens ongeveer hetzelfde topic rond, ik kan mij ook vergissen...

k heb hem dan nog niet gespot, en anders zou hij hier moeten hangen vind ik zo ;) dit is immers het iTunes forum, niet ? :P

What's the use van een CD als je 'em een keer gebruikt om 'em met iTunes naar AAC om te zetten zodat je 'em op je computer en iPod kan luisteren? Als ik een CD koop ligt ie na één dag te verstoffen in een kast. Op de musicstore kopen scheelt dus tijd en ruimte!

[quote:6ceabb031d="soulcreeper"]bij een CD betaal je iets meer, maar krijg je er wel en vet hoesje bij enzo?[/quote:6ceabb031d] Eeuh een CD kost €20 op de ITMS koop je een CD voor €10. Ietsje meer :?

Vette hoesjes kan je massaal op het internet vinden en als je absoluut wilt kan je het afprinten.

Ook als je een CD koopt moet je op je comp zetten en dan pas kan je hem op je mp3 zetten. (en dan heb je nog problemen met DRM-troep) via de ITMS moet je niet vanachter je computer komen en je moet die extra stap van CD naar comp niet doen.
Bespaard veel tijd.

tjah, maar als er nou bij die CD een hoesje bij zit die gewoon helemaal te gek is, of je hebt van die LE cd's [Limited Edition]? dan kun je die extra nummers bijvoorbeeld niet op de ITMS kopen, wel?

Ik koop alleen maar cd's omdat ik graag iets in m'n handen wil hebben, en stel er gebeurt iets met je computer en je licenties van je mp3's zijn kwijt, dan ben je je muziek kwijt. En de geluidskwaliteit van echte cd's is (zeker op een goede installatie) nog altijd beter dan die van mp3's/aac bestanden. En iedereen vind het toch leuk om een kast met cd's te hebben? :?

[quote:fce10ec524="soulcreeper"](...) bij een CD betaal je iets meer, maar krijg je er wel en vet hoesje bij enzo?[/quote:fce10ec524]

Dat is dan ook het enige grote verschil.

Overigens vind ik dat het beeldmateriaal dat je bij een via iTunes gekochte CD krijgt wel erg matig. Vaak is het één plaatje met matige resolutie. Terwijl ze er net zo makkelijk meer en beter beeld bij kunnen doen en productie credits.

Maar dan gaat misschien weer meer kosten en lijkt het teveel op een echte CD :?

[quote:47408abc56="nvgalen"] En iedereen vind het toch leuk om een kast met cd's te hebben? :?[/quote:47408abc56]

nee, hoor ik heb liever mooie spullen in mij kast ipv die plastic doosjes.

Je licentie blijft altijd bestaan, ook als je computer crashed. (bovendien JE HEBT EEN MAC!!!)
Die Muziek is door jou gekocht en blijft dus van jou… daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ik vind de iTms Fantàstisch!

ik hou van de music store gewoon uit luie zetel heel gebruiksvriendelijk CDtjes kopen.

Vooral de gebruiksvriendelijkheid apprecieer ik aan itunes. En de licenties worden op apple server bijgehouden dus die zal je niet kwijtraken :wink:

Wat ik mij wel afvraag is als ik na formateren en herinstalleren in itunes op reconsolodate library click of hij dan al mijn gedownloade muziek opnieuw download wie kan hierop een uitsluitend antwoord geven?

Maakt hier niemand back-ups ?

ik zat er net namelijk over na te deken om uit te proberen om via ITMS een cd te kopen. k heb nu alles van CD naar mn comp geripped en ben toch wel nieuwsgierig hoe het met de ITMS gaat.

[quote:f3f10cfdfd="nvgalen"]Ik koop alleen maar cd's omdat ik graag iets in m'n handen wil hebben, en stel er gebeurt iets met je computer en je licenties van je mp3's zijn kwijt, dan ben je je muziek kwijt. En de geluidskwaliteit van echte cd's is (zeker op een goede installatie) nog altijd beter dan die van mp3's/aac bestanden. En iedereen vind het toch leuk om een kast met cd's te hebben? :?[/quote:f3f10cfdfd]

Zo is dat maar net. Als nu naar mijn verzameling kijk blijkt dat ik de meeste van mijn gekochte CD’s heb omgezet naar mp3 en mijn iTms aankopen heb gebrand op CD. Jawel alles dubbel! De ene keer draai ik een CD-tje en dan weer een mp3.

Ik ben bijvoorbeeld een Kraftwerk fan. Dan wil je toch echt de dure CD uit de winkel met het prachtige drukwerk er bij (daar kan een printje echt niet tegen op).

Een groot voordeel van iTms vind ik de mogelijkheid om één nummer te kopen en het feit dat de ID-tags helemaal kloppen. Want als ik ergens een f•cking hekel aan heb zijn het mp3’s van ‘onbekende artiest’ van een ‘onbekend album’.

Ik vind de cd's via itunes wel goed!

-Je kan apparte nummertjes kopen.
Dus eventueel als je maar 4 nummertjes wilt bespaar je al 15euro, anders betaal je nieuwe cd!

-Volledig album is toch wel stukje goedkoper!

-Je moet je huis niet uit voor een cd.

-Downloaden gaat snel

-Je kan na 1 nummertje al beluisteren

-De cd’s arriveren meestal eerder op itunes dan in de winkel!

Naar mijn mening is het gros van de mensen "lui" Daar bedoel ik dan mee, waarom moeite doen om naar een cd-winkel te gaan en daar een cd te kopen, die zowieso duurder is, en er altijd een aantal nummers opstaan die niet de moeite waard zijn.

Op de iTMS is dezelfde cd veel goedkoper, en je kunt de nummers die je goed vindt aleen kopen.

Het eventuele hoesje vindt volgens mij het gros van de mensen niet zo belangrijk.

Het enigste nadeel van iTMS zou kunnen zijn dat er een aantal cd´s niet beschikbaar is.

nadelen zijn dan weer: - niet alle cd's zijn te verkrijgen in de ITMS, vooral underground of alternatieve muziek niet - Limited Edition cd's met extra tracks: de extratracks kun je dan waarschijnlijk weer niet downloaden.

Ik moet zeggen, een cd kopen vind ik nog steeds iets leuks hebben. Je koopt een ding, met een verpakking, boekje erin, et cetera. Dat heeft iets van emotie in zich, denk ik. Terwijl een bestandje downloaden alleen maar een platte handeling is.

[quote:07236104af="Lustigson"]Ik moet zeggen, een cd kopen vind ik nog steeds iets leuks hebben. Je koopt een ding, met een verpakking, boekje erin, et cetera. Dat heeft iets van emotie in zich, denk ik. Terwijl een bestandje downloaden alleen maar een platte handeling is.[/quote:07236104af] dus op zich wel makkelijk dan voor cd's die je wel leuk vindt maar niet waard vind om er een smak geld aan uit te geven. ik heb dan weer wel de voorkeur voor cd's die ik écht wil hebben dat ik ze nog wel op CD koop. Laatste een LP gekocht van Gorillaz :D

[quote:fcb8f0248d="soulcreeper"]nadelen zijn dan weer: - niet alle cd's zijn te verkrijgen in de ITMS, vooral underground of alternatieve muziek niet - Limited Edition cd's met extra tracks: de extratracks kun je dan waarschijnlijk weer niet downloaden.[/quote:fcb8f0248d]

Een heleboel obscure CD’s die niet of niet meer in de platenzaak te vinden zijn kan je dan weer wel van de iTMS downloaden. En meestal zijn van die special edition bonus tracks ook wel op de iTMS te vinden. Bovendien heb je iTunes Originals en speciale iTunes versies van sommige albums met extra nummers die in de platenzaak niet te krijgen zijn.

Ik heb trouwens al een hele kast vol met van die CD-doosjes, dus daarom kies ik de laatste tijd steeds meer voor downloaden via iTunes. Als je een paar honderd mooie doosjes hebt gezien dan weet je het onderhand wel. Maar het is natuurlijk ook prima te combineren: De ene keer in een echte winkel en de andere keer via Internet kopen.

Ik vind het een goed concept; voor een betaalbare prijs een album kunnen kopen, want in de winkel zijn cd's toch gewoon veel te duur? Daarnaast is het hebben van een kast vol met stoffige, kapotte plastic doosjes voor mij niets waard, neemt alleen maar ruimte in beslag, net als die oude cd-speler, die kan ook mooi weg. Het grootste nadeel wat mij betreft is dat er inderdaad weinig alternatieve muziek op ITMS te vinden is, maar er zijn ook weer andere music store sites op internet waar je deze muziek wel kunt vinden, als downloads.

Er zijn mensen die het hele iTMS idee echt niks vinden, check deze site :slight_smile: