Het grote Mac OS X Easter Egg topic!

1. Deze is heel simpel. Voer deze toetsencombinatie in: Control+Option+Command+8. 2. Ga naar de Terminal: Voer Emacs in (gevolgd door Return), druk de toetsen Escape en X tegelijkertijd in en typ in "tetris". 3. Zorg dat OS X in het Engels staat. Zorg dat er geen Finder-vensters openstaan. Zorg dat de standaard achtergrond opstaat. Control+klik op de Finder en staar 4 uur lang. Je zal het hoofd van Steve Jobs zien verschijnen. 4.Ga naar de Terminal: Voer Emacs in, druk de toetsen Escape en X tegelijkertijd in en typ in "doctor". Hier kan je je hart uitstorten. 5. In de terminal, voer dit in (zonder aanhalingstekens) "emacs -batch -l dunnet". 6. Ga naar Programma's, met Control+Klik op Mail, druk op "Toon pakketinhoud" --> Contents --> Resources --> senders.tiff (open het in Voorvertoning)--> Wacht even tot de lade rechts is uitgeklapt.

Wie kent nog andere “Easter Eggs?”

oud nieuws...

slotje

Wat nou slotje? Ik kende 'm niet... :?

Zeg; ga is ergens anders met je "slotje" wil je ^^ Maar 'k vond het wel maar flauwe easter-eggs :oops:

Ik ben vast gestoord maar het lukt me niet.... Damn

[quote:2b87d498da="Larz"]slotje[/quote:2b87d498da] Larz, bedelen om een slotje is wel erg laag, zelfs al doe je het puur om je post-counter omhoog te krijgen.

En, als je iemand er op wijst dat het topic reeds bestaat, wijs diegene dan ook op het topic.

Waarom slotje? omdat hij ze heel simpel van [url=http://www.eeggs.com/tree/1141.html]deze[/url] site haalt, die in een ander topic toen straks is geplaatst, vertaald en dan hier plaatst. Kun je beter in het Link's topic een linkje plaatsen :)

Blijkbaar waren ze daar al bekend.

:|

Iemand een screenie? Hoef ik geen vier uur te wachten.... :)

@ à la Mac

nr. 1 kan je niet bepaald een easteregg noemen, dat is een functie onder “Universele toegang” in je Systeemvoorkeuren.

en typ eens "snake" ipv "tetris"

of pong

Maar dit zijn helemaal geen eggs. emacs is een grafisch programma in UNIX het kan nog veel meer zoals nr4 en 5

en nr1 is ind ook geen egg, dit is voor de mensen die moeilijkheden hebben met lezen. (leest inderdaad een stuk aangenamer :))

Op die site staat ook iets van mail icon van Steve naar Bill ofzo gewoon omdat er “Hello from Cuppertino, CA” opstaat :?

Die van Steve zijn gezicht weet ik niet omdat ik geen zin heb om 4u te wachten, de standaart azchtergrond niet gebruik, en als je op de finder cntrl klikt krijg je een optie hide. Moet je hierdan opklikken, mag je nog iets doen, wat als je screensaver aangaat, …??

Maar toch kan zelfs alamac effe kijken of er al een topic over dit onderwerp bestaat. Geen gebedel om een slotje maar een verzoek om in ieder geval even de moeite te nemen ipv ff gauw een topicje op je coole naam te starten... Het duidelijkste topic is deze: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52675&highlight=easter+eggs]Easter Egg's[/url]

PS1: Gezocht op ‘easter eggs’, resultaten weegegeven als onderwerpen <- probeer het even alamac, kun je zien dat het echt werkt.
PS2: [size=9:f024c4fe19]Slotje!Slotje!Slotje! [/size:f024c4fe19] :wink:

[quote:e64e1ce838="à la Mac"]1. Deze is heel simpel. Voer deze toetsencombinatie in: Control+Option+Command+8.[/quote:e64e1ce838]

Dit is een voorziening voor slechtzienden, zie systeemvoorkeuren. Het is geen easter egg!

En alle “easter eggs” van emacs zijn van… emacs en niet van Mac OS X.

Dat was al 10x gezegt.

Maar iemand al een foto van Steve in zijn desktop?? iemand een screentje voor de rest van ons??

Zeg hobbes, ben je bang dat we iets aan onze ogen mankeren? Je voettekst is ook wel te lezen als hij wat kleiner is hoor....

¥β

Ik snap die terminal games niet. ik doe dit:

• Emacs
  • ENTER
  • Dan krijg ik een scherm met boeben en onder een zwarte balk.
  • ESC + X
  • dan krijg ik een nieuw schermpje
  • vul ik Tertis in maar er gebeurt niks.