Het "Grote Monty Python" Filmpjes topic

Hey,

Ik ben al heel lang op zoek naar een monty python sketch maar ik heb geen idee hoe die heet of waar ik hem kan vinden. Volgens mij is hij ooit langsgekomen als fragment bij zomergasten en hij gaat ongeveer als volgt:

De hele cast van monty python en Rowan Atkinson zitten op een stage naast elkaar en proberen elkaar af te troefen met hoe slecht ze het allemaal wel niet hebben. Het ging in de trant van: oh, ik heb mijn jeugd in een kartonnen doos doorgebracht en dan de ander: een kartonnen doos? etc…

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Alvast bedankt!

Matthijs

ik kan weet het niet welke je bedoeld (ken ze ook niet allemaal) Ik zal eens een mailtje sturen naar mijn pa, die weet dat misschien wel.

-> momenteel (al een tijdje) zijn ze die afleveringen op canvas aan het heruitzenden, maar daar heb jij niet zo veel aan

-Sam Heijens

Rowan Atkinson, die zat toch niet in het oorspronkelijke team?

Hier een kenner! :D

Die sketch heet de “Four Yorkshiremen”.

Hier de tekst van de sketch:

http://www.phespirit.info/montypython/four_yorkshiremen.htm

En staat op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo

Hoe heet dan ook al weer die scene met die dooie papagaai?

Dank dank!!

Dat is hem inderdaad, briljante sketch! Er is ook een versie met Rowan Atkinson maar deze is ook prima, misschien wel beter :slight_smile:

@wjgmspeedy: nee klopt, was een soort van gastoptreden.

[url=http://www.youtube.com/watch?v=2H6DSoqZz_s&search=%20python%20parrot]This...... is an ex-parrot![/url]

(prachtige sketch…)

Euh... de "Dead Parrot Sketch". De letterlijke Nederlandse vertaling! :P

Nog een briljante is [url=http://www.youtube.com/watch?v=CGRpPGRZ1pE]Hilter in London[/url]. Gewoon zomaar in een straatje in Londen gefilmd... publiek snapt er niks van, maar het zijn Engelsen dus vinden ze het gewoon oké. :)

En de toespraak die John Cleese hield op de begrafenis van Graham Chapman… hilarisch!

Ja die is subliem... vooral de scene waarin 'Hitler' op straat fietst, megafoon in de hand en dan zijn gevolg erachter met de platenspeler op de bagagedrager.... ongeëvenaarde humor.

Misschien dit topic even omdopen in het "Grote Monty Python" Filmpjes topic.

Ik voel dat er markt voor is.

Prima, ik hield vroeger met een vriend altijd Monty Python Marathons. 8)

Bicycle Repairman!

Mosquito Hunting

Upper Class Twit Of The Year

Silly Election Results

Laatste is trouwens later gerecycled in een aflevering van Blackadder.

@MacBeer… ook een fan? :stuck_out_tongue:

[quote:08d1f7f83b=“Balthazar”]Er is ook een versie met Rowan Atkinson maar deze is ook prima, misschien wel beter :)[/quote:08d1f7f83b]

Die versie is later opgenomen toen Graham Chapman al overleden was… Rowan Atkinson speelt zijn rol.

Absoluut, maar ik ken ze lang niet allemaal. Blackadder vind ik ook briljant. Ik las laatst dat de schrijver van de serie een script heeft klaarliggen voor een blackadder film. En volgens mij was Rowan Atkinson daar erg enthousiast over.

weet je misschien ook of die pudding sketch die alle mensen Schots maakt, ook ergens staat.

[quote:dd806ae92e="MacBeer"]Blackadder vind ik ook briljant. Ik las laatst dat de schrijver van de serie een script heeft klaarliggen voor een blackadder film.[/quote:dd806ae92e]

Klopt, film zou zicht tijdens de Russische Revolutie gaan afspelen. Heb er wat over gehoord en gelezen, maar nog niks is zeker. De leden vonden dat ze de serie sterk geëindigd zijn (true!) en om het later dan alsnog te gaan verpesten… :?

Is "And now for something completely different" op DVD te verkrijgen? Daar zit de Dead parrot sketch toch ook in?

Ik heb hier een Engelse DVD-box liggen waar die sketch op staat, maar geen idee hoe de box heet. Moet ik even gaan graven in m'n opslagruimte. :innocent:

Ik geloof alle seizoenen hoor ... :D en de Dead Parrot zit erbij natuurlijk.

[quote:078369039c="Rik H."]Is "And now for something completely different" op DVD te verkrijgen? Daar zit de Dead parrot sketch toch ook in?[/quote:078369039c]

Ik heb heb er een dvd van met opnieuw opgenomen scenes. Incl de Dead parrot.

@J-roen, heb je die gewoon via de reguliere handel aangeschaft?