Het mag dan wel niet, maar... - DVD's videotheek kopiëren

Kun je een DVD van de videotheek kopiëren op je Imacje? En zo ja, hoe kan dat het beste? (Puur theoretische vraag ofcourse)   ;)

(Ik las iets over een ander soort DVD schijfjes, met meer datacapaciteit dan de standaard 5.2 Gig ter bescherming van de industrie).

Hoi Marco

Ja ja dat zeggen ze allemaal  ;)  maar ondertussen haha

nou ben benieuwd als ik terug kom, of je eruit bent of dit gaat lukken ja of nee

suc6 mijn appeltje

PS hoezo verslavend hier, had al lang weg willen zijn, maar ondertussen, moet ik nog steeds de auto laden, ben alleen nog maar hier bezig

Nog even en dan is er een praatgroep voor MACOSX veslaafden... "Mijn naam is mmmarco en ik ben een OSX verslaafde..." -applaus-

Mocht dit praatgroep zich oprichten tijdens mijn afwezigheid, wil je mij ook onschrijven  ;)  :D , mijn naam is mijn appeltje

gr

Anja

Krijg je dan een speldje als je drie weken geen berichtje post? ;)

hahaha

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel dames hier op 't forum zijn. (mijn appeltje; weet je daar meer van?

Zoiets? Goemiddag,-goedemiddag- Mijn naam is Michael -hallo Michael- en ik ben verslaafd aan MacOSX.nl -wat knap dat je dat toegeeft michael- He?!! Is dat geen mooie pay-off/Tshirt tekst?? "Addicted to MacOSX.nl"

[quote:post_uid0="Firefly"]Krijg je dan een speldje als je drie weken geen berichtje post? ;)[/quote:post_uid0] Is dat dan Periodieke Onthouding? :D  :p

Nee da's "Voor het Posten de MacOSX kerk uit...." (VPM) :p

Ehhmm,...

heeft iemand nog iets zinnigs over het onderwerp te melden?

(k weet dat het vrijdagmiddag is, maar toch :wink: )

Laten we zeggen dat je een "backup" wilt maken van een dvd. Met de huidige generatie dvd branders kun je maximaal 4.3GB aan data op die schijf zetten (dvd-5 formaat) Een commerciele dvd heeft vaak veel meer dan 5GB erop staan.(dual layer, max. 9.4 GB) Je kunt natuurlijk alleen de film rippen en de promo's skippen, maar dan nog kun je hem vaak niet kwijt. Er zijn genoeg rippers waarmee je een exacte kopie gewoon op je HD kunt zetten. Incl. menu's, ondertiteling e.d. Als je de geripte m2v (mpeg-2) en AC-3 (dolby digital) bestanden opnieuw wilt branden, heb je daarvoor DVD Studio Pro nodig. Die kan zonder kwaliteitsverlies m2v en ac3 branden. Anders moet je er een QT film van maken en via iDVD een nieuwe dvd branden. Het kan, maar is wel veel werk. En je bent absoluut je ondertitels kwijt. Kijk voor meer info maar eens op de beste Mac-ripsite die ik ken: [url=http://www.macdvd.org/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro]http://www.macdvd.org/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro[/url] Veel succes. Ik ga even een paar weekjes naar de zon.

Zal ik doen! Zo te horen/lezen heb jij er ervaring mee. Zo wordt het Imacje steeds waardevoller.... (theoretisch dan ,he!)

[quote:post_uid0="Mmmarco"]. Zo wordt het Imacje steeds waardevoller.... (theoretisch dan ,he!)[/quote:post_uid0] Ik hoop in de praktijk ook, alleen zal ik nog veel bij moeten leren  :D

[quote:post_uid14="Adriaan Mol"]hahaha

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel dames hier op 't forum zijn. (mijn appeltje; weet je daar meer van?[/quote:post_uid14]
Hey Adriaan,

Ja wel grappig die vraag, ik had deze over het hoofd gezien, sorry, maar ben zo druk met alles na te lopen, dat het kan gebeuren, dat je iets niet leest, sorry, mar bij deze.

Ik heb net gereageerd op de oproep van Greets , die wees me overigens op jouw vraag.

Het antwoord is dus 2 naar mijn weten, ik en greetz.
Wie weet lezen de vrouwen onder ons de oproep van Greetz en zetten zij de naam eronder zodat we weten met hoeveel we zijn,.

Wel in de minderheid, maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben, om tussen jullie MANNEN in de minderheid te zijn, kunnen we jullie eens laten zien, dat ook wij vrouwen verstand van mac hebben, of krijgen  ;)

Gr  mijn appeltje Anja

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]... kunnen we jullie eens laten zien, dat ook wij vrouwen verstand van mac hebben, of krijgen ;) ...[/quote:post_uid0] Met jouw enthousiasme komt dat wel goed hoor ;)

Gemiddeld bijna negen posts per dag!

Eeeehhhmmm, M.A.A,

Ik heet Firefly en geen Greets hoor! :wink:
(niet lullig bedoeld verder!)

Greetz(groeten)
Firefly :slight_smile:

[quote:post_uid10="Firefly"]Eeeehhhmmm, M.A.A,

Ik heet Firefly en geen Greets hoor! :wink:
(niet lullig bedoeld verder!)

Greetz(groeten)
Firefly :)[/quote:post_uid10]
foutje !!

Geeft  niet!!!!!! ;)

Ja en Firefly weten we ook te vinden op andere forums, waar ze ons eerder op heeft gewezen in een ander stringetje. :wink:

Echter is er tot op heden nog geen goede oplossing geboden. Dus heeft iemand nu ervaring in het werkelijk rippen van een dvd, of is dat tot op heden nog niemand gelukt? Ik heb namelijk sinds vandaag lotr extended etc. etc. version (dus die met die beeldjes) binnen gekregen. En wil eigenlijk een kopie maken van de dvd’s opdat de originele dan niet beschadigen. Tja noem me een gek, maar ik ben sinds mijn 11e al helemaal verslaafd aan tolkien. Toen kende ik apple alleen nog maar van gesprekken. :oops:

Echter is er tot op heden nog geen goede oplossing geboden. Dus heeft iemand nu ervaring in het werkelijk rippen van een dvd, of is dat tot op heden nog niemand gelukt?

Het rippen van een DVD op zich, is echt kinderspel. Lees een post uit augustus van mij nu eens goed door. Het rippen van ondertitels is op een Mac nog niet echt mogelijk. En op een PC ziet het er niet uit trouwens. En wil je zonder kwaliteitsverlies rippen dan moet je DVD SP hebben. En uiteraard een DVD brander. Het probleem zit op dit moment helemaal niet in het rippen, maar in de grootte van het bestand. Je kunt immers maar 4.7GB opslaan per DVD en de meeste commerciele films zijn veel groter. (Dual layer.) Alleen door opnieuw MPEG-2 te coderen op een lagere kwaliteit, kun je een film op DVD zetten. En dat kost ERG VEEL TIJD!
Voor de goede orde: Alleen eigen materiaal mag je dupliceren.