Het moet niet gekker worden!

Net een CD van Sarah McLachlan gekocht en wat staat er op de achterkant?

Playability on:

• PC. Min win 95 -> OK
  • MAC -> NO
  • OTHERS -> NO

Wat is dit nu weer voor 'n raar gedoe? Copy control maar niet geschikt voor mac. :cry:

Heb je hem eigenlijk al eens geprobeerd? want uit eigen ervaring weet ik dat iTunes alles importeerd, ook de cd's die met copycontrol beveiligd zijn. nou is dit wel erg wisselvallig en heb ik ook gemertk dat het met een combo vaak niet gaat maar met een superdrive wel.

[quote:a069023097="hydro"] uit eigen ervaring weet ik dat iTunes alles importeerd, ook de cd's die met copycontrol beveiligd zijn.[/quote:a069023097]

Enig idee of dat ook opgaat voor bv de soundtrack bij de laatste Star Wars film (Attack of the Clones) ? Geen idee welk soort copy control die gebruikt maar hij is niet af te spelen op een Windows pc …

Wat dat copy control betekent, volgens mij, is:

Dat het kopieerbeveiligingssoftware niet werkt op een mac of linux-pc, wat dus betekent dat die cd’s juist wel kunt kopieren op de mac.

Ik heb er (bijna) nooit problemen mee

Ik zou het niet weten, maar mijn eigen cd's kan ik gewoon importeren..

ik denk dat je het gewoon moet proberen.

...en, ThomasL? Doet ie het of doet ie het niet?

Meestal werkt een klein streep tekenen met een stift over het buitenste extra track heel goed:) ;)

Ik heb onlangs mijn eerste cd'tje gekocht dat de eMac niet lust....

(Wumpscut : Bonepeeler. Enfin, ik denk niet dat dat iemand interesseert…)

Ik luister bijna enkel muziek op de Mac, dus om deze te kunnen beluisteren zal ik met de auto blokjes om moeten rijden…

Tom

Zelfde copy control op Life for rent van Dido. Speelt zonder problemen af en importeren gaat ook zonder problemen.

Ik gebruik bij bepaalde CD's dan maar het gratis Ambrosia tooltje WireTap, dan kan je het audiobestand -na de CD te hebben opgenomen- met QuickTime in stukken knippen en met iTunes rippen naar MP3. Is niet de beste oplossing, maar het is in elk geval iets...

[quote:16782cf386="barbar25"]Zelfde copy control op Life for rent van Dido. Speelt zonder problemen af en importeren gaat ook zonder problemen.[/quote:16782cf386]

Interessant!! tot nu toe kocht ik geen ‘12 cm digitaal afspeelbare media’ of hoe die cd-look-a-like’s ook heten. Ik weiger sinds een paar jaar om te betalen voor iets wat ik niet overal kan afspelen of back-uppen voor eigen gebruik, bv in de auto, iPod etc.
Juist omdat ik ze gewoon op iMac en iPod wilde luisteren moest ik gaan downloaden :evil: en ja dan moet je nog steeds naar de winkel voor de verpakking… Ik weet niet hoe het met de rest van NL, BE, EU, etc. zit, maar aan mij zijn de labels in elk geval minder gaan verdienen door hun pesterijen, het assortiment non-copy control cd’s wordt namelijk met de dag kleiner.

Is er misschien ergens een lijst met (vermeende) copy-control discs die het wel doen op de Mac? Dan weet ik welke ik wel of niet kan kopen zonder de superdrive van de imac te blokkeren :D.

[edit] @KingOfBongo

[quote:16782cf386] Geen idee welk soort copy control die gebruikt maar hij is niet af te spelen op een Windows pc …[/quote:16782cf386] was dat niet het verhaal van autoplay uitschakelen in windows om deze beveliging te omzeilen?

[quote:c74d2c36b6="Susanne"]...en, ThomasL? Doet ie het of doet ie het niet?[/quote:c74d2c36b6]

Nog steeds niet. ik krijg maar steeds een stukje muziek te horen, dan weer niets, dan weer muziek etc. etc.

Heel irritant!

@ LeBigMac : deze niet nee (of ik moet iets verkeerds gedaan hebben) - op al m'n pc's is autoplay het eerste wat gedisabled wordt ...

Dit is dan ook echt DE reden waarom ik een applepromotie team wil opbouwen. Meer mensen moeten aan de mac en wel om ook meer draagvlak en dus ondersteuning te krijgen.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18994