het monopolie van GameRanger

http://www.gameranger.com/

Ik heb laatst C&C Generals gekocht. De enige manier om online multiplayer servers voor dit spel te browsen is via GameRanger. GameRanger is een commercieel bedrijf. Als je een pro abonnement wil kost dat je 50 dollar… per jaar.

GameRanger kan op elk moment besluiten om de gratis diensten te verminderen of op te heffen. Dan zit je dus op een dag met je game en kan je niet meer online spelen omdat je geen zin hebt om een GameRanger abbo te nemen.

Daarnaast zijn de makers van GameRanger arrogant. Ze beantwoorden klachten en vragen van klanten niet. Daarom wil ik stellen: weg met GameRanger! Ik wil gewoon zonder hen een spel online kunnen spelen!

[edit] dit zelfde verhaaal heb ik gemaild naar Glenda Adams van Aspyr. Eens kijken wat ze zegt…

Niks mis met een bedrijf dat commercieel is. GameRanger doet zijn werk ook heel goed gratis. Het werkt ook niet in de strategie voor GameRanger om opeens aan iedereen geld te gaan vragen. Als het niet gratis te gebruiken is zullen spelontwikkelaars GameRanger ook niet meer intergreren.

Helemaal meee eens Adriaan.

Dat gratis is ene blijft een lokkertje, je kan ook niet chatten tijdens je game alleen als je betaald.
Of via ichat natuurlijk.

greetzz

Dat neemt niet weg dat je in handen bent van GameRanger bijvoorbeeld voor C&C Generals en TPHS geloof ik ook. Dus wat zij willen, dat gebeurt. Daar ben ik tegen, ik wil onafhankelijk zijn. Als ik een Aspyr game koop, wil ik niet nog andere producten nodig hebben om het te spelen.

Je kan simpelweg niet multiplayeren zonder GR. Dat vind ik echt belachelijk. Als ik een multiplayer game koop wil ik in-game een server browser hebben. Dit is je reinste koppelverkoop.

Bovendien heb je niet echt uitgebreide opties als je een game wil hosten. Is er echt niemand die GR net zo’n troep vind als ik? :cry:

Ik vind het ook 'bagger'. Ik speel het niet zo vaak maar telkens als ik het opstart moet er weer een nieuwe versie gedownload worden. Niets op tegen, maar worden er dan zoveel fouten gevonden?

Ik ben het met je eens dat er ook in het spel zelf gewoon opties moeten komen om een multiplayer game te hosten en joinen. Bijvoorbeeld in Medal of Honor: Allied Assault.

Maar je kan "the generals" toch MP spelen via ip? Nadeel is wel dat je een ip van iemend moet kennen. Maar GR zorgt natuurlijk voor een centrale verzamelplaats waar je met wild vreemde kan spelen en chatten. Dus het een of het ander.

greetzz

maar in MoH:AA kan je via GR of gewoon via de in-game server browser. Dat prefereer ik! Als ik geen zin heb in GR of als GR opeens nog slechtere features gaat bieden, dan ben ik de lul met C&CG.

Dat is dikwijls het probleem met die online games, aangezien MoHaa op de Quake 3 engine draaid is het niet moeilijk om in het spel een online deel te integreren. Dit omdat die code al in Quake voorzien is. Meestal als die niet voorzien is en het kan niet anders via game ranger, dan is het dat het teveel aan tijd en geld kost om de covertie voor Mac om te zetten. Je weet wel hé, windows code omzetten naar Mac loopt soms niet allemaal goed.

Het antwoord van Aspyr:

[quote:308fc64f07]Thanks for your input. We are definitely looking into how to assure
GameRanger remains free for our customers and stays a stable service, so we
can use it or a similar technology to provide Mac network game matching. It
is important to us.

Thanks,
Glenda

Glenda Adams
Director of PC & Mac Development, Aspyr Media[/quote:308fc64f07]

Heh, niets dus :wink:

Ik vind GR juist erg goed! Updates komen echt niet zo snel als beweert wordt en als er een update is dan download ie em automatisch en installeert ie em ook automatisch (allemaal erg snel!) GR helpt de online mac gamers een heel stuk!

Greetz Dennis

Je kan ook het spel NIET kopen natuurlijk als je zo veel problemen hebt met een bepaalde marktstrategie van de makers.....

Tja zeg als ik C&C Generals koop (wat ik gedaan heb) zie ik dat ik kan multiplayeren. Dan ga ik er niet vanuit dat ik nog eens diensten van andere bedrijven in moet gaan schakelen om dit te doen.

Als ik zo’n spel koop wil ik niet afhankelijk zijn van een klant-onvriendelijk bedrijf dat ook nog eens op elk moment zijn prijzen aan kan passen. Of stel dat ze over 2 jaar C&CG uit de lijst gooien. Daar zit ik dan… Ik wil gewoon multiplayeren zonder extra gedoe. Ik koop toch een volledig spel, niet één waar de helft van de features ontbreekt, maar dat maakt dan niet uit want we hebben daar een ander bedrijf voor bereid gevonden?

Koop eens een auto. En wacht dan tot je de volgende ochtend wel kan starten, maar alleen in de eerste versnelling kan rijden. Wil je hoger, dan moet je nog effe langs een andere garage om het te laten installeren. Dat moet je dan wel elke dag doen. Het is gratis hoor, dus maak je geen zorgen…

[quote:e40c2537c4="colpolyp"] Koop eens een auto. En wacht dan tot je de volgende ochtend wel kan starten, maar alleen in de eerste versnelling kan rijden. Wil je hoger, dan moet je nog effe langs een andere garage om het te laten installeren. Dat moet je dan wel elke dag doen. Het is gratis hoor, dus maak je geen zorgen.....[/quote:e40c2537c4]

Zou ik zeker niet doen, bij aankoop van de auto WEET je namelijk dat je alleen “hoger” op kan schakelen als je elke ochtend gratis langs de garage rijd…

Ofwel lees eens wat over een auto/spel voordat je het koopt en gaat “zeuren” over dingen die vaak in de documentatie staan. :slight_smile: En nee ook ik vind de houding ten op zichte van online gaming voor bv CnC niet leuk, maar ik wist het van te voren, en heb daarom het spel ook niet gekocht voor de mac.

Tsja, daar ben ik het dan wel weer met je eens. Maar ik denk wel dat de mensen achter C&C echt wel met de mensen van GameRanger hebben gepraat om zo via hun service online te kunnen spelen. Ik starte het net weer een schermpje met Downloading New Update. Ze zullen het spel overigens niet zo snel uit de lijst weghalen, want Age of Empires I staat er ook nog in.

Ik weet overigens niet welke features ze onderhand hebben, maar ik vind het ronduit stom om vreemde ladders en mensen in schaduw en niet te zien… Voor, zoals jij al enigszins aangaf, meerdere versnellingen moet je betalen…