Het probleem van de audio cd gebrand in een 17" iMac

Op internationale mac forums is me dus duidelijk geworden dat er in de laatste generatie iMacs een hypermoderne superdrive zit, die dus schijfjes uitpoept die een oude cd speler niet herkent... Nou, da's dan lekker. Weet iemand of hier een oplossing voor is? Iets van een update of weet ik wat...

Op die andere forums niet in ieder geval…

:evil: koop je een mac, kan je je gebrande cd’s niet draaien in de auto :evil: Moet ik aan windows gebruiker op mijn werk vragen of ie even een audio cd voor me wil fikken… Da’s lachen… :evil: :evil: :evil:

dat is niet waar..

ik heb gisteren nog een audio ceedeetje gebrand via iTunes en het werkt in al mijn cd-spelers, ook in mijn auto…

Terwijl ik daar zelfs sommige audio-protected cd’s niet kan op afspelen…

Dus euh…laat die windhoos gebruikers maar voor wat ze zijn en overtuig ze om een mac te kopen (kan je ook soft uitwisselen :-))

Ik heb een 17" iMac 800 Mhz en ook mijn gebrande cd's draaien overal! 8) :D

Misschien te snel gebrand?

Iets wat ik nooit helemaal begrepen heb, maar mij is ooit verteld dat je audio-CD’s het beste op 1 of 2 speed moet branden ivm foutjes.

Of loop ik nu weer achter?

Nou, geloof me, ik heb alles geprobeerd... 2x, 4x, zo snel mogelijk branden... 700 MB schijfjes en 800 mb schijfjes... Branden vanuit iTunes, branden vanuiit Toast...

Mijn autoradio cd speler weigert de schijfjes gewoon af te spelen. Terwijl ze het op mijn cd speler in de stereo installatie thuis wel gewoon doen… Ik word er een beetje moe van… Ben ik dan echt de enige met een imac 17" met dit probleem???

[quote:6f1a413976=“koen76”]dat is niet waar…

ik heb gisteren nog een audio ceedeetje gebrand via iTunes en het werkt in al mijn cd-spelers, ook in mijn auto…

Terwijl ik daar zelfs sommige audio-protected cd’s niet kan op afspelen… [/quote:6f1a413976]

Op wat voor systeem heb je dat schijfje dan gebrand? Ook op een iMac 17" 800 mhz?.. Mijn autoradio heeft ook problemen met cd’s die een interactief gedeelte (videoclip ofzo) hebben, terwijl de cd speler thuis daar ook niet moeilijk over doet… :cry:

Wat voor autoradio-cdspeler heb je?

Ik heb een 17" 1Ghz iMac en heb geen problemen met audio-cd's.

[edit]en het branden ervan ;)[/edit]

Ik heb een autoradio cd speler van vdo dayton.... Half jaartje oud... En als ik een audio cd brand op mijn werk op de G4 Tower, doet ie het wel in diezelfde autoradio... Ik word er gek van :x

Hier de engelstalige discussie op apple.com:

http://discussions.info.apple.com/WebX?14@13.y9yNamnjjtn.4@.3bc0b189

Er zijn toch 2 verschillende merken Superdrives in de iMacs.... Zou het daar aan liggen? Of weigeren ze allemaal bij VDO-Dayton? Wat irritant!! :x

Nee, daar ligt het vast niet aan. Alle iMacs 800MHz hebben een Pioneer-brander, alleen enkele 1GHz modellen zijn uitgerust met een Sony-brander.

Ligt het niet aan de CD-R’s die je gebruikt, probeer eens een ander merk ofzo. Daar zitten dit soort problemen vaak in…

Ik heb op hetzelfde merk schijf een cd gefikt thuis op de iMac en op mijn werk op een G4... Die van de G4 deed het wel in de auto en die van de iMac niet...

Geloof me… Ik heb echt alles geprobeerd. Lees ook eens die engelstalige discussie. En of alle iMacs 17" met dezelfde superdrive zijn uitgerust, waag ik te betwijfelen… Er is een superdrive update die in sommige iMacs wel en in andere weer niet nodig is… Bij mij was ie niet nodig…

:evil: WAS IE MAAR NODIG! :evil:

in wat heb je het gebrand ? gewone audio of mp3 ? het kan zijn dat je autoradio geen mp3 kan afspelen

Klinkt als een mogelijkheid Appeltje..... :roll:

danku :D :D

Klinkt niet als een mogelijkheid; anders pakte zijn gewone cd speler hem ook niet..

Heb je geprobeerd een cd-rwtje te branden?
Bijv. een DVD laser kan wel een CD-RW aan maar niet een CD-R.
Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken, maar misschien het proberen waard?

Sorry, maar je hebt toch cd-spelers die mp3 kunnen lezen? :o

Jongens / meisjes...

Ik leg me er bij neer… Ik heb gewoon een audio cd gebrand op cd rom merk A en die heb ik zowel thuis op de imac als op mijn werk op de G4 gebrand. Die ik thuis op mijn iMac heb gebrand deed het niet en die ik op mijn werk heb gebrand deed het wel in de autoradio. Het ligt dus niet aan de schijfjes, maar aan de superdrive in mijn iMac… En de engelstalige discussie die ik een aantal berichtjes terug aanhaalde bevestigt mijn vermoeden…

citaatje uit die engelstalige discussie:
Are you all using the phillips version of the Superdrive?

Is er dus behalve een pioneer superdive ook een philips superdive? en heb ik DIE dan in mijn iMac en jullie allemaal de Pioneer?

Ik heb absoluut een Pioneer, want ik heb sinds een maand ongeveer een nieuwe SuperDrive en ik was erbij toen hij er in gezet werd....

Dan heb ik dus dat philips kreng... Als ik in mijn system profiler kijk, staat er geen pioneer vermeld bij mijn superdrive. dus....

[quote:6c0b4d9968="JeePee"]Sorry, maar je hebt toch cd-spelers die mp3 kunnen lezen? :o[/quote:6c0b4d9968]

Klopt maar als je zijn posts had gelezen had je geweten dat dit niet het geval is.