Het ~ probleem??

Goeie Namiddag,

Dit is een hele stomme maar toch,

waar vind ik dit “~” op een extended keyboard.

Om het hier te kunnen plaatsen was het van copy/paste

!»å[’”„´Œ?]Ø][–#‰±•¿?¢?›Å‚™ŸªïŒ?Ô¥#‰Ó|ËÓ|ËÍÎ?·???›?¢???¿??•± …ALLES GEPROBEERD !

HELP :oops:

Op mijn toetsenbord zit ie links naast mijn 'z', maar heb hem ook wel eens gezien links van de '1'....

Maar eh… Belgische toetsenborden kunnen wat dat betreft net even iets anders in elkaar zitten…

iets met alt-n-spatie, denk ik; alt ligt tussen ctrl & appeltje

zit hier op een school-pc, kan niet checken

Alt-n-spatie: ˜ shift+<toets links van 'z'>: ~

Zit dus een verschil tussen, maar lijkt wel op elkaar :wink:

Je gelooft het nooit: alt + n = ~ :D

Toch niet alles geprobeerd.... :wink:

[quote:1a269ae81a="artwprjct"]Je gelooft het nooit: alt + n = ~ :D[/quote:1a269ae81a]

Deze is eigenlijk om een N met een golfje te vormen (ñ ← hoop dat dit door komt in het forum), maar het werkt inderdaad ook als je na het creëren van de ~ een karakter tikt waar dit teken niet op kan.

Volgens mij komt het voor in het Spaans ofzo? Is señor niet een Spaans woord?

Als je in de voorkeuren/landeninstellingen/invoermenu de keuze letterteken aanvinkt krijg in in de menubalk een icoon met lettertekenpalet met de mogelijkheid alle denkbare tekens in te voegen (incl. preview) :innocent: :lol:

Ja jongens, dat van dat character palette weet ik uiteraard, maar daarmee weet je nog niet waar het op het klavier zit !

Ik hoop dat mijn ~ werkt in de terminal

Het is toch gewoon shift+toets links van de z! Of heb ik een vreemd toetsenbord? :o

Zou best kunnen, maar hier in Belgie werken we met een azerty klavier en is links van de "z" de "a" toets . :wink:

[quote:818042a488="artwprjct"]Ja jongens, dat van dat character palette weet ik uiteraard, maar daarmee weet je nog niet waar het op het klavier zit ![/quote:818042a488]

En daar is nu weer het programma KeyCaps voor. :smiley: Zit standaard in OSX.

Het is alt + N op een belgen toetsenbord

[quote:51f0cfae12="iRuben"] Deze is eigenlijk om een N met een golfje te vormen (ñ <-- hoop dat dit door komt in het forum), maar het werkt inderdaad ook als je na het creëren van de ~ een karakter tikt waar dit teken niet op kan. Volgens mij komt het voor in het Spaans ofzo? Is señor niet een Spaans woord?[/quote:51f0cfae12]

Inderdaad! :mrgreen:
Bij mijn in Spanje gekochte Macs zit links naast de L de N met golfje, en Alt-N met golfje is golfje alleen, als je daarna tenminste een kakrakter typt die geen golfje kan hebben zoals bv de spatie.