Ik heb last van een reeks kleine maar hardnekkige probleempjes, die op de een of andere manier met de OS X-software te maken moeten hebben.
als ik op het rode knopje van Safari druk om het venster te sluiten, lukt dit niet. Het groene en gele knopje werken wel naar behoren.
het lukt me ook niet om een nieuwe account aan te maken in Mail. Als ik de incoming mailserver van mijn provider (pop.etc) invoer en bevestig, heeft Mail heel veel tijd nodig om die server te vinden; maar uiteindelijk lukt dat dan. Maar als ik vervolgens de outgoing mailserver (smtp.etc) invoer en bevestig, kan Mail die niet vinden; het spaakwieltje blijft maar ronddraaien.
af en toe krijg ik in Safari een bericht dat het programma een bepaalde site niet kan vinden, “omdat u niet bent aangesloten op het internet”. En dat is dan overduidelijk wèl het geval.
Ik heb zo’n idee dat deze probleempjes, en zeker de eerste twee, op de een of andere manier met elkaar te maken hebben; maar het lukt me niet ze op te lossen. Ik heb de permissies al gerepareerd, Macjanitor en Diskwarrior al laten draaien, maar alles tevergeefs.
Wat zou hieraan te doen kunnen zijn?
Ik moet erbij zeggen dat het systeem nog X.4.2 is. Ik heb nog niet geupgraded naar X.4.7 omdat er een bepaalde site is die voor mij heel belangrijk is, en die om de een of andere reden wel met X.4.2 overweg kan, maar niet met recentere versies.
[quote:0e1f2a76c6="Timotheus"]Ik moet erbij zeggen dat het systeem nog X.4.2 is. Ik heb nog niet geupgraded naar X.4.7 omdat er een bepaalde site is die voor mij heel belangrijk is, en die om de een of andere reden wel met X.4.2 overweg kan, maar niet met recentere versies.[/quote:0e1f2a76c6]
Ook met geen enkele andere browser? Opera, Camino, Firefox, enz enz?
[quote:3e0effa4db="Timotheus"]
Ik moet erbij zeggen dat het systeem nog X.4.2 is. Ik heb nog niet geupgraded naar X.4.7 omdat er een bepaalde site is die voor mij heel belangrijk is, en die om de een of andere reden wel met X.4.2 overweg kan, maar niet met recentere versies.[/quote:3e0effa4db]
Welke site is dat? Een site die bijvoorbeeld streaming aandeelkoersen gebruikt?
Veel problemen komen mij heel bekend voor.
[quote:cb4970dc26="Timotheus"]- af en toe krijg ik in Safari een bericht dat het programma een bepaalde site niet kan vinden, "omdat u niet bent aangesloten op het internet". En dat is dan overduidelijk wèl het geval.
[/quote:cb4970dc26]
Komt me bekend voor, Open ik de zelfde site in Firefox...geen probleem, en zo nog meer voordelen van Firefox, Firefox is eigenlijk een must op een Mac :x