Het veranderen van mappen - Nieuw in Jaguar?

Ik heb nu is geprobeerd weer wat icoontjes aan te passen en dat ging voorheen altijd met appeltje i en dan appeltje c en appeltje v in het nieuwe icooon plekje. Maar dat gaat niet meer ,weet iemand raad?

p.s. het is een wonder dat ik op het forum ben want volgens de gegevens ben ik niet de juiste persoon met de juiste gegevens .Dit i.v.m. de nacosx.nl client waar ik al een tijd niet op kan!!

:angry:  :angry:  :angry:

Sorry, maar ehh bij mij werkt het nog steeds wel zo in Jaguar.

Heb je het icoontje ook aangeklikt? Er komt dan een blauwe selectie rand omheen… Daarna kan je gewoon Copy/Pasten enzo.

Waarschijnlijk ben je niet de enige gebruiker van uw mac en hebt u niet een beheerderspaswoord, enkel beheerders kunnen alle instellingen wijzigen. Probeer het eens in uw thuismap of favorietenmap, hier zal het waarschijnlijk wel lukken. :)

Ik ben de beheerder en de enige gebruiker maar die selectie maken.Tja jongens ik weet heus wel hoe het moet maar het lukt gewoon niet.'K zal 'ns kijken of het met "ownership" te maken heeft.Misschien dat mapppen in thuismap wel en mappen ergens anders niet. Voorals nog lukt het niet. :(

aljo

Ja en nu is wel gelukt.Weet nog steeds niet wat ik anders heb gedaan want ik had die blauwe selectie al eerder gezien maar het icoon werd niet veranderd .Maar ik zag dat de twee die ik gisteren gedaan had wel veranderd zijn.

bij deze bedankt voor jullie aandacht en hulp.
aljo :smiley:  :D

Ja ik heb het in OS 10.1.5 last van dat als ik ikoon verander dat die ikoon helemaal verdwenen is, je ziet alleen maar de naam onder de ikoon. Pas na herstart zie je de 'nieuwe' ikoon wel weer. Een bug?!?

Bij mij hetzelfde probleem dat ik geen icoon kon wijzigen. Na een tijdje kwam ik er achter dat dit alleen bij reeds eerder veranderde iconen was. Ik had dat ik eerst een niet standaard icon moest verwijderen met Apple-X zodat de default map icoon er weer stond. Pas daarna kon ik een nieuwe icoon toewijzen met Apple-V. Probeer dit anders eens.