Het was te verwachten: 'Apple loopt met iPhone 13 tegen probleem aan'

Het wereldwijde chiptekort nekt enorm veel bedrijven, of ze nou auto’s, gameconsoles of smartphones maken. De iPhone 13 wordt niet ontzien.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

“Dan kun je goede relaties hebben met je leveranciers, maar ook die hebben slechts beperkte ruimte.”
Ik dacht nou juist dat ze op eigen chipsproductie overgeschakeld waren om meer onafhankelijkheid te verkrijgen.

“Voor jou betekent dit dat je waarschijnlijk nog langer op je eigen iPhone 13 moet wachten. En dat terwijl de smartphone op moment van schrijven al redelijk schaars is.”
WOAAHGRAWWHH, plankgas naar de winkel dan (= de beoogde reactie op dit soort nieuwsgaring)

“Ik dacht nou juist dat ze op eigen chipsproductie overgeschakeld waren om meer onafhankelijkheid te verkrijgen.”

Ze ontwerpen hun chips zelf, inderdaad om niet afhankelijk van Intel te zijn, maar voor de productie ervan zijn ze wel afhankelijk van andere bedrijven, zoals TSMC.

OK - net zoiets als met modems dus. Wel de miljarden er tegenaan gooien maar dan 100% aan het lijntje met Qualcomm blijven lopen…

Nou, dat lag dacht ik anders. Ze hadden gedacht dat Intel hun 5G modems zouden leveren. Het lukte Intel niet dit voor elkaar te krijgen, Intel stopte er zelfs mee. Apple heeft toen hun modem divisie gekocht, zodat er in de toekomst misschien modems ontworpen door Apple zelf in de iPhones zitten. Tot die tijd zijn ze afhankelijk van Qualcomm.