Hete stroom adapter

Hallo Ik heb een klein vraagje over m'n stroom adaptor. Is het normaal dat die zo warm word dat het zelf moeilijk is hem vast te houden????? Is dit nu nog normaal te noemen of is er wel echt iets mis met dat ding? Opladen en zo verloopt nog altijd normaal. greetz

Klaas

Die van mij kun je (als ie laad) ongeveer een kwarteleitje op bakken(kippeei is me nog niet gelukt:wink: ) Dus volgens mij is dat aardig normaal. Wat je wel moet doen is die plastic seal die apple eromheen doet als je em nieuw koopt verwijderen.

Da plastiekje heb ik er al gelukkig afgedaan, ik denk dat ik hem er nu anders niet meer echt van zou kunnen krijgen. Maar blijkbaar is da normaal dus dat ie zowarm wordt. Kan hem nog altijd gebruiken voor de kofie warm te houden en zo. Niet iedereen kan zeggen dat ze op hunne bureau een eigen kookvuurtje hebben :wink:

Neem aan dat je het over de stroomadapter van een iBook of PowerBook hebt ?

Ja, die wordt inderdaad erg heet. Schijnt echter niet uit te maken.

De transformator wordt idd vrij warm, maar je hoeft je geen zorgen te maken, als hij echt te warm wordt slaat hij vanzelf af (is tenminste mijn ervaring). Wat belangrijk is dattie aan de lucht kan koelen, dus bij voorkeur rechtop zetten en bv niet liggend op een vloerkleed of onder een kussen... Bij mij sloeg hij in het begin vaak af, maar sinds ik hier rekening mee hou niet meer.