Hide Extension (PDF) Mail werkt niet

Hallo iedereen,

Ik heb het probleem al een tijd maar nu ben ik er wel klaar mee.

Belangrijke emails die ik ontvang doe ik graag exporteren als een pdf bestand op m’n mac, Echter wil ik niet in Finder alle .pdf extensies zien.
Als je via mail, exporteren naar pdf gebruikt, krijg je heel mooi een knop “hide extension” te zien en die staat bij mij altijd aangevinkt.
Toch krijg ik iedere keer weer een .pdf te zien als ik het bestand terug zoek in Finder.
In Finder voorkeuren staat “toon extensies” uitgevinkt. dit probleem treed ook alleen bij mail op, en bv. niet bij pages.

Iemand een idee hoe ik dit oplos, ik heb al alles wat ik kon verzinnen geprobeerd maar om nou ieder mailtje terug te zoeken en handmatig de extensie te verbergen is mij teveel moeite.

Ik heb het even getest en dat klopt vreemd genoeg. Bugje denk ik. Maar er is een makkelijke oplossing: selecteer de mail die je wil exporteren en print deze (⌘P). Druk nu echter niet op de ‘Print’ button (of enter) maar kies het submenu linksonder en kies voor 'Bewaar als PDF. Je hebt nu dezelfde opties maar als je hier ‘verberg extensie’ aanvinkt, blijft die wel verborgen. Bijkomend voordeel is, dat je vanuit het print-menu meerdere opties hebt om bepaalde dingen aan te passen (zoals het pagina-formaat).