HiRes PDF omzetten naar LoRes PDF

Ik moet voor een klant een brochure toezenden via mail die ik vorige week in HiRes PDF formaat naar de drukker heb gestuurd. Nou heb ik geen zin om weer helemaal overnieuw te moeten beginnen, dus zoek ik een manier waarop ik die HiRes PDF-fen gemakkelijk om kan zetten naar LoRes... Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?!?

In Acrobat 6 zit daarvoor een functie... reduce filesize

Via Adobe Acrobat.

Korter kan ik het antwoord niet maken.

Of…
Importeren in XPress of InDesign en dan exporteren als lowres PDF.

uit m'n hoofd... in osx kun je met de colorsync-utility pdf's drastisch vermageren. las het in de macworld, die ik nu - evenals osx - even niet voorhanden heb :innocent:

mocht je pitstop hebben via de action list folder, of anders bewaren als postscript en opnieuw door de distiller.

Via Acrobat 6 Pro kan dat via MENUBALK / GEAVANCEERD / PDF OPTIMALISEREN ... waar je vervolgens geprompt wordt een locatie en naam op te geven voor het nieuwe bestand (handig, zo overschrijf je het origineel niet)

Acrobat heb je niet persé nodig. Niet echt bekend is dit, maar via PROGRAMMA’S / HULPPROGRAMMA’S / COLORSYNC HULPPROGRAMMA kan dit namenlijk ook. Open hierin de pdf … et voilá.

[img:9c4170af19]http://www.imhere.nl/beelden/colorsync_hulpprogramma.jpg[/img:9c4170af19]

Geweldige tip met dat ColorSync proggie!!!! Nooit geweten,... zo gaan er steeds meer deurtjes voor me open... hehheh

Thanx guys!!!