Hits en bezoekersstatistieken op XServe

Hoe kan ik achter de hits en/of bezoekersstatistieken komen van sites, gehost op een XServe - OS X Server 10.2.6? Ik bedoel dus niet een counter op een webpagina, maar een softwarematige oplossing, als grafieken of tabellen of iets dergelijks. Is zoiets standaard aanwezig op de XServe (ik heb dat nog niet gevonden), zo niet, bestaat er dergelijke software? Ik vestig stiekem mijn hoop op Adriaan, maar er zijn wellicht meer Administrators die dit weten?

[url=http://awstats.sourceforge.net/]AWstats[/url] lijkt het wel goed te doen. Ik moet het zelf nog installeren, maar op een andere (debian) server werkt het netjes.

Verder kun je kijken bij de door Apple aanbevolen spullen: http://www.apple.com/server/resources De meeste moet je voor betalen, zoals Urchin.

Overigens zou ik wel eens wat meer informatie willen uitwisselen over de server en software, want dat valt mij nog niet mee…

Ik ben bezig met webalizer op onze XServe, maar het loopt nog niet zoals ik het wil... De keren dat het lekker liep was ik heel tevreden. Je moet je wel behoorlijk in de het Unix stuk verdiepen.

De distributie is voor OS X, niet voor OS X Server, dus je moet wel wat zelf doen :frowning:

De documentatie is echter goed (ook niet te dik) en er is een actieve gebruikersgroep/maillinglijst.

Wij hebben Webalizer gebruikt, maar sinds een paar weken zijn die (zonder dat wij ook maar iets hebben aangepast) gebroken. We hebben echter nog geen tijd om te gaan spitten wat de oorzaak is. Hopelijk deze week, want ik ben stats freak.

Op zich is Webalizer een perfect stukje software om statistieken te generen, echter een kant-en-klare install voor Mac OS X Server is nog niet gemaakt. Dus moet je, zoals rbroen al zei, zelf gaan klooien. Ik zit overigens sterk te denken om te switchen naar AWstats, aangezien deze ook aardig uitgebreider is, alleen weet ik weinig over de performance…

Iemand die meer info over AWstats kan geven?

Bedankt voor jullie snelle reacties, jongens. Ik duik eens in de voorgestelde opties; benieuwd hoe ver ik ermee ga komen. Nogmaals, bedankt!