Hoe 5G ervoor zorgt dat vliegtuigen ernstig in de problemen komen

Vliegtuigmaatschappijen in de Verenigde Staten waarschuwen voor problemen die de uitrol van 5G kan veroorzaken in de buurt van vliegvelden.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Ik wordt altijd een beetje verdrietig en somber van dit soort berichten.

Kennelijk zijn vliegtuigen zo slecht ontworpen dat een eenvoudige, standaard zender -hier een voor 5g- voor grote ongelukken kan zorgen. Dat kan ik me niet voorstellen; en hoop dat het broodje-aap verhalen zijn.

Anderzijds —als het echt is—, is de vliegtuiglobby kennelijk zo krachtig dat al het andere moet wijken. Dan mag niemand snel internet omdat sommige willen vliegen; lijkt (kort door de bocht) de redenering. Ook dat geloof ik niet!

Vul een willekeurig ander vervoersmiddel in, een bus, boot of de auto, step of kinderwagen, en iedereen moet lachen om de belachelijke redenatie.
Idem dito voor andere technologie. “Vliegen is gevaarlijk omdat ballonnen kunnen klappen, en dus verboden moeten worden …” grappig toch?

Dus tja. Waar of niet waar? Ik weet het niet.
Ik hoop het niet!