Hoe aanpakken: Popcorn Time op TV

Is er een maniertje om iets te bouwen waar ik Popcorn Time op kan installeren en dan naast de TV zetten, aansluiten en dan direct kijken?

Ik was aan zo’n Raspberry Pi dingetje aan het denken maar heb geen idee of dat goed genoeg is om iets van een besturingssysteem op te zetten.

Wat zijn de opties… misschien een tweedehands mini van Marktplaats halen die alleen voor dit Popcorn zal dienen of is dat weer overkill?

Wat ik niet wil ( witte tennissokken )

Popcorn Time op een van mijn iMacs installeren en dan via dat zogenaamde AirPlay van Apple Streamen naar de Apple TV.

Wat ik ervan begrijp: Popcorn Time is een web-achtige schil op streaming torrents. Webkit is behoorlijk zwaar, en heeft echt een PC-achtig iets nodig, maar streaming torrents kan ook via XBMC plugin, wat wel weer op een Pi gaat:
https://github.com/steeve/xbmctorrent
Maar overdenk die mini nog eens: Ik gebruik deze aan de TV voor alles-in-een met DVB tuner, Blu-Ray speler, streaming, flinke opslag voor films/muziek. Met een AppleTV en Airplay blijf je tegen een paar hele grote belemmeringen lopen, belangrijkste naar mijn idee geen native refresh rates, geen volwaardige audio pass-tru, vendor-lock-in, altijd afhankelijk van bron-computer (waardoor combi altijd duurder is dan met een Mini), en snelle veroudering door iOS (achtige) besturing.

laptop aan je tv

Ik heb het een paar x geprobeerd afgelopen week maar het is niet zo heel stabiel. (zal wel komen doordat het illegaal is)
Netflix, (helaas) betaalde streamingsdienst, werkt veel prettiger en beter, is plezieriger als iets beter werkt.

ps hier ook een mini aan tv. :slight_smile:

Regel een oude iPhone (of misschien heb je al een iDevice).
Jailbreak deze.
Zet daar Movie Box op.

Zéér stabiel, en veel eenvoudiger met AirPlay en bediening vanaf de luie bank.

Oh ja… dan heb je wel een Apple TV nodig. Dat vergat ik even. :wink:

Jammer dat airplay vanaf een imac niet naar de ATV werkt met beeld EN geluid.

Ehm? Dat zal toch wel?

AirPlay Mirroring vanaf je Mac werkt toch gewoon met beeld én geluid?

@SvS: Het is een P2P programma, dus afhankelijk van de populariteit van de film (veel peers).
Ook wordt Apple TV (op zeer korte termijn) ondersteund door popcorn time.

Dat zeiden ze in juli ja. ‘Binnen enkele dagen’. :slight_smile:

Evenals een iOS app zo om en nabij vorige week.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/22917484/Popcorn_Time_voegt_ondersteuning_Apple_TV_toe.html

Ik heb een beta draaien met airplay ondersteuning, als je goed zoekt op de interwebs is het te vinden. 28 augustus uitgebracht.

warom hal je geen windos xp pc want las het alen popkorn time moet doen kan hoe het goed genoeg
en het is vel goedkopen ban een mac mini of andren apple producten :!:

Een Apple TV is nog altijd goedkoper dan een Windows XP PC + monitor.

[quote=Usain url=http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-aanpakken-popcorn-time-op-tv/#post-2724222 time=1409650292]Ik heb een beta draaien met airplay ondersteuning, als je goed zoekt op de interwebs is het te vinden. 28 augustus uitgebracht.[/quote]Kun je het versienummer van de beta noemen?

3.2 is de laatste die ik kan vinden. En die heeft volgens mij géén AirPlay.

Ze hebben zelf ook hun laatste nieuws eind juli geplaatst:
https://www.facebook.com/thetime4popcorn/posts/726086500760134

0.4.4 Alpha

@wessel1512 Blijf jij maar fijn bij windows en het gemiddelde intellect betreffende je taalkundigheid.

@ Usain: Dank je wel.

Alpha nog wel. Ja, dat is wel erg eh… alpha. :slight_smile:

Ja heel erg buggy :wink:

Wat? Dus jij beweert dat iedere Apple gebruiker intelligenter is dan een Windows gebruiker? Kom op zeg.

Wessel is dyslectisch en autistisch. Zijn taal is dus niet altijd even zuiver. Dat heeft niks met een besturingssysteem te maken. Daarbij is zijn suggestie niet zo vreemd. Topicstarter stelt zelf al een Raspberry Pi voor. Ook een goedkopere optie, dus een goedkope pc zou ook kunnen. Misschien overkill voor dat ene doel wat de topicstarter wil.

dat bet dedoelik want popkorn time is een hel simpol progama di maar een hel kijn detje ram en data nodig heft daar voor hep je geen duren mac of appel
tv vornodig alen een kabel van een par euro

Windows bak in huiskamer is geen gezicht.
Zou dus bij aanschaf Pi of ATV (even wachten, wordt misschien updated??) laten .
Hoe zit het dan met chromecast?

en voor een goeden 150 euro hep je alen een goeden homesinema pc voleedig nieuw