Hoe automatisch inloggen Airport Express?

Als ik m'n iBook opstart en via Airport verbinding zoek met m'n Airport Express dan moet ik altijd de netwerknaam + wachtwoord inkloppen. Wat moet ik doen om dat niet iedere keer te hoeven? Kan het niet ontdekken bij de Aiprortinstellingen of netwerkinstellingen.

volgens mij kun je onder het veld waar je je wachtwoord invoerd aanvinken dat mac os x je wachtwoord in sleutelhanger opslaat.

Is inderdaad nieuw voor mij. Al 3 jaar gebruiker en alleen in uitzonderlijke gevallen iets ingeklopt! Kortom het kan anders... :wink:

[quote:a7015c7498="Bryan"]volgens mij kun je onder het veld waar je je wachtwoord invoerd aanvinken dat mac os x je wachtwoord in sleutelhanger opslaat.[/quote:a7015c7498]

Bij mij dus niet. De volgende invulitems heb ik:

1. Netwerknaam:…
  2. Draadloze beveiliging: geen of WEP-wachtwoord of WEP 40 of etc.
  3. Wachtwoord:…
    en dan een aanvinkoptie ’ toon wachtwoord’

en dan linksonder het vraagtekentje voor de help-functie[/i]

't is eigenlijk al vreemd dat je verbinding moet zoeken met je airport. Daar begint het. Eenmaal ingesteld en je iBookje zou uit zichzelf contact moeten leggen. Wellicht zit'm daarin.

't Is nu wat laat maar ik kom er nog op terug.

groet
Douwe-Jan

Yep, daar ben ik weer.

Waarschijnlijk zoek je op een verkeerde plek naar de oplossing.
ga naar systeemvoorkeuren → netwerk → airport en stel deze in op ‘verbind standaard met: automatisch’

Volgens mij moet het dan goed werken.

Groet Douwe-Jan :wink:

[quote:b7f49cc917="Dbakker"]Yep, daar ben ik weer.

Waarschijnlijk zoek je op een verkeerde plek naar de oplossing.
ga naar systeemvoorkeuren → netwerk → airport en stel deze in op ‘verbind standaard met: automatisch’

Volgens mij moet het dan goed werken.

Groet Douwe-Jan :wink:[/quote:b7f49cc917]

YES!! En dat ik dat nou niet zelf kon vinden!! Bedankt Dbakkerman

:wink: