Hoe beletten dat Mail inkomende post verwijdert?

Sedert kort ben ik 'geswitched' van PC naar Mac en heb thans een PB 1.5 GHz 'full option'... Groot is mijn verbazing dat Mail automatisch mijn inkomende postbus automatisch 'grondig delete' zodat de post nergens meer te vinden is; ook niet in de prullenmand. Heb reeds de filter voor ongewenste reclame afgezet, bij voorkeuren alles aangeklikt om post niet te verwijderen - maar moet zeggen dat voor inkomende post deze optie niet bestaat ??? Blijkbaar hebben nog mensen hier last van (cfr forum) maar de oplossing is me niet duidelijk... Is dit een bug van het perfect gewaande OS X + iLife ?

ja ook ik heb dat probleem al ruim een maand ,heel vervelend je mail komt binnen en na een maar tellen weg is je mail en terug vinden <nee> hoop dat er iemand is die daar iets van weet . :apple:

Ik heb dit nog niet meegemaakt

maar als je je mail kwijt bent kan je ze overigeens nog altijd op de Mail Server bekijken van je Provider.

Gr, Mike

Ik weet niet of het wat is maar:

Gebruiken jullie kabel/ADSL of bellen jullie in via een telefoon modem?
In Mail-voorkeuren: Tabje Geavanceerd: staat de mogelijkheid:
'bewaar kopieen van berichten voor off-lineweergave"
daar staan diverse keuzemogelijkheden en misschien bij jullie net de verkeerde.
SUC6

Ga naar mail/voorkeuren/geavanceerd/ click daarin je voorkeuren wat betreft verwijderen e.d.

Aan Zodiac: deze optie staat reeds aangeduid. Ik bel in via dial-up. Er bestaat geen optie om de inkomende post te bewaren in menu: voorkeuren - accounts- speciale postbussen !

[quote:3380e1ee26="Cybermaniac"]Aan Zodiac: deze optie staat reeds aangeduid. Ik bel in via dial-up. Er bestaat geen optie om de inkomende post te bewaren in menu: voorkeuren - accounts- speciale postbussen ![/quote:3380e1ee26] In mail heb je toch je voorkeuren? Als je daar accounts gekozen hebt zie je daaronder 3 keuze-mogelijkheden; 1 Accountinformatie 2 Speciale postbussen 3 Geavanceerd

Klik de 3e aan en kijk wat er staat bij:
'Bewaar kopieén van berichten voor off-lineweergave"
Deze kan staan op: “bewaar geen copién van berichten”
Zet 'm dan om in: 'Alle berichten inclusief bijlagen"

Als dat niet werkt weet ik het ook niet, zal d’r een echte OSX zich d’r maar eens over moeten buigen.

Nou ik heb hier echt nog nooit van gehoord!

gebruik je een httpmail plugin voor hotmail of gebeurt het ook bij pop-account mails?

to Zodiac : die optie 'berichten inclusief bijlagen staat aangekruist'. Ik gebruik AOL als provider en Mail staat geconfigureerd voor het IMAP type voor inkomende post en smtp voor uitgaande post.

[quote:585b63008c="Cybermaniac"]to Zodiac : die optie 'berichten inclusief bijlagen staat aangekruist'. Ik gebruik AOL als provider en Mail staat geconfigureerd voor het IMAP type voor inkomende post en smtp voor uitgaande post.[/quote:585b63008c]

Zoals ik al zei, hier houdt het voor mij op, ik hoop voor jou dat een ander snel met de oplossing komt.
Ik blijf wel nieuwsgierig, suc6.

Hallo,

je gebruikt imap bij dit protocol blijft de mail op de mail server staan en kijk je als het ware rechtstreeks op de server. Zeer veel providers ondersteunen dit niet 9kost hun zeer veel ruimte).

Probeer het eens met als inkomend protocol pop3 ipv imap. :slight_smile: