Hoe bevalt de iBook 1 Ghz?

Ik wil morgen een iBook 1 Ghz kopen. de 12" is erg betaalbaar, helemaal met die 10% korting bij die nieuwe AppleStore in Leeuwarden. :lol:

Maareh, wie heeft er hier een iBookje? Hoe bevalt ie? Is 't beeldscherm niet te klein? Moet ik er nu wel of niet een grotere HD in laten zetten?

Vragen, vragen… Zijn er hier 12" gebruikers?

(Leuke signature: “De mijne is 12 inch”)

Ik heb een 12"! En hij bevalt echt prima... Ondertussen begint de 30g harde schijf wel een beetje klein te worden, maar dat probleem los ik te zijner tijd wel op (extern óf intern...) Grootte is echt prima, zit lekker in zn skin in mijn tas, niet te zwaar!

Ik vind het scherm echt te klein. Resolutie is hetzelfde als de 14", maar de icoontjes, palletjes en letters zijn zo minuscuul dat het moeite kost ze te lezen.

Uiteraard is het persoonlijk, anderen hebben er geen moeite mee (ehh, misschien de leeftijd?)
Dus ik zou hem wel even bekijken/vergelijken voor ik hem kocht.

Als je hem mee wilt nemen is het natuurlijk wel fijn dat ie klein is…

Ik heb sinds 2 maanden een 14" iBook, en die is fukking super!!! (pardon my french) Die 12" leek mij net ff iets te klein, met deze 14" valt echt heel goed te InDesignen om maar eens wat te noemen. Op het werk zit ik achter een 23" LaCie scherm, maar 's avonds gaat er vaak nog wat werk mee naar huis, en dat gaat probleemloos. En dankzij AirPort Basestation zit ik hier heerlijk om de bank met iBook op schoot te internetten. Ook qua draagbaarheid heb ik geen klachten. De 60GB harde schijf schiet al redelijk op, maar extra schijven kosten tegenwoordig ook niet al te veel meer, dus ik zou zeggen: kopen!

hee, thanX, ik was al een beetje bang dat 30 gig snel vol zou gaan zitten... Vind he tnu erg groot, maar dat zegt niks natuurlijk. Ik ga het scherm ff goed bestuderen en vergelijken met 14"...

Ik heb een ook een 12" iBookje G4 1Ghz. Ik vind hem echt superhandzaam. Had eerst een Titanium Powerbook 15", maar dit kleine beestje bevalt me beter. Voor een laptop staat de handzaamheid bij mij voorop. Met processorkracht als goede tweede. Schermafmeting vind ik het minst belangrijk. Als ik een groter scherm nodig heb kruip ik wel achter een desktop of sluit ik een externe monitor op dit iBookje aan.

Overigens heb ik een 40GB HD maar die zit nu al vol. Ik heb echt spijt dat ik voor die paar centen niet een 60GB gekocht heb. Dus als je die extra €50 kunt missen: meteen doen.

Suc6 morgen!

Ik heb een 12" iBook en een 12" PowerBook. Dat zijn allebei lekker kleine machientjes die je makkelijk in een tas stopt en overal mee naar toe neemt. Het scherm is niet te klein, behalve als je de dock flink volstouwt met allemaal programma's.

De iBook heeft een 30 GB schijf en dat is idd aan de krappe kant. Als je er eens wat muziek en filmpjes bij prikt zit die zo vol. De PowerBook heeft een 80 GB schijf en dat werkt al een stuk plezieriger.

Vergeet ook het geheugen niet! Meteen 512 MB erbij prikken, zodat je lekker kunt werken.

Mijn huisgenoot heeft net een PB 12 inch gekocht. Ik zelf vind het scherm echt niet te klein. Erg scherp. Als je 14 inch koopt heb je dezelfde resolutie, dus ik zou sowieso de 12 inch nemen. Minimaal 512 mb inzetten en de harddisk, tja, dat ligt eraan wat je ermee gaat doen. Ik ben nu gewoon nog bezig op mijn 10 gigger iMac DV, dus 30 is voor mij een walhalla.

Ik heb de 14". Wat een heerlijke gooi-en-smijt-computer is dat! Hup, ff snel uit die tas, openklappen en meteen werken maar en dan die blikken van Windonezen als je 'm dichtklapt zonder 'm eerst in te laten slapen... Fijn scherm, fijne toetsen, lekker snel en stabiel, stil, doet het bijna vier uur op een batterij met de processorsnelheid op hoogst, licht en compact. Nadelen? errug krasgevoelig, beetje weinig poorten, alleen mirroring als je een tweede monitor aansluit, of je moet 'm hacken.

[quote:638584f94e]Vergeet ook het geheugen niet! Meteen 512 MB erbij prikken, zodat je lekker kunt werken.[/quote:638584f94e]

Ik kan beter niet het geheugen va Apple kopen? Die was nogal aan de [b:638584f94e]erg [/b:638584f94e]dure kant… De grotere HD komt er!!

[quote:ca596dd588="WOZ"][quote:ca596dd588]Vergeet ook het geheugen niet! Meteen 512 MB erbij prikken, zodat je lekker kunt werken.[/quote:ca596dd588]

Ik kan beter niet het geheugen va Apple kopen? Die was nogal aan de [b:ca596dd588]erg [/b:ca596dd588]dure kant… De grotere HD komt er!![/quote:ca596dd588]
Is ook zo, maar 256 MB is veel te weinig. Ik heb mijn iBook bij Mailamac gekocht en dat is al goedkoper dan bij Apple en dat geldt ook voor het geheugen. Ze zetten het ook voor je erin, als jij dat wilt.

Ik had mijn iBook via de MacOSX shop gekocht, met o.a. 512MB extra geheugen en een AirPortExtreme card en Basestation. Alles werd los geleverd, wat natuurlijk geen probleem was, maar toen pakte ik het boekje erbij: [i:72147492b6]punt 1: hoe plaats je de AirPortcard[/i:72147492b6] Okee, da's gedaan. [i:72147492b6]punt 2: extra geheugen plaatsen. Indien er een AirPortcard is geplaatst, verwijdert u deze eerst.[/i:72147492b6] Ja, leuk, die was er dus net ingezet. Hadden ze deze 2 punten niet beter om kunnen draaien denk je op zo'n moment, maar goed.

Maar met 640MB draait-ie echt lekker soepel! Alleen jammer dat de batterij de 6 uur natuurlijk bij lange na niet haalt als je volop bezig bent, da’s het enige wat ik jammer vind. Voor de rest, prima machientje.

En dan hebben we nog Applecare.... 1/3 van de totaalprijs op 300 euri...

[quote:5abb5238bc="WOZ"]En dan hebben we nog Applecare.... 1/3 van de totaalprijs op 300 euri...[/quote:5abb5238bc] Dat scheelt ook weer, ik heb gewoon het volle pond betaald voor 3 jaar ProtectionPlan. Je treft het! Heeft ongetwijfeld te maken met de nieuwe serie iBooks. Ik zou naar de winkel rennen...

ok, het is toch de 1 gighz met 30 gig hd geworden. Die lag er en andere moesten besteld worden.. :cry: :cry: :cry: . Bestellen kon tot wel 5,6 weken duren! Zo lang kan ik niet wachten...

Maar deze post is met het nieuwe iBookje gezet! Werkt prima!!!

Veel plezier ermee! :apple:

Gefelicidingest! :apple:

En ik ben ook blij dat we hem gekocht hebben! Zijn we eindelijk van het gedonder af wie achter de imac mag om te internetten, nu kan 1 van ons op de bank met de Minimac en de ander achter de Big Mac ;-)

de lief van WOZ