Hoe beveilig ik een foto met een wachtwoord?

Hallo! Kan iemand me zeggen hoe ik een foto moet beveiligen met een paswoord, zodat niemand hem kan zien tenzij het juiste wachtwoord wordt ingegeven? Groetjes, Tess

Wat bedoel je precies.........?

Mag niemand die foto op je mac zien?
Wil je hem op een site zetten?

Sorry maar begrijp je vraag niet helemaal wat je nu wil!

in Photoshop, kies "save as" Photoshop PDF klik save bij PDF Options, vink PDF Security aan en klik op Security Settings dan wijst het zich verder zelf

beveiligen (wachtwoord opgeven) op een .DMG? of via een .SIT? of wellicht via een .ZIP, maar van dat laatste ben ik niet zeker. Bij het maken van een DMG of een SIT kan het wel :D

waarschijnlijk is het gevoelig beeldmateriaal :wink: vragen en vaag blijven kan niet op macosx.nl, ze willen altijd meer weten :wink: j/k!

En niemand van ons heeft zo'n foto :wink:

[quote:d09449cc56="Strifer"]beveiligen (wachtwoord opgeven) op een .DMG? of via een .SIT? of wellicht via een .ZIP, maar van dat laatste ben ik niet zeker. [/quote:d09449cc56]

Ja zip werkt ook, doe ik altijd.
vervelende is alleen bij het unzippen zie je altijd de bestandsnaam van het eerste document (in de map), voordat je je paswoord moet ingeven.

Post de foto anders even op het forum........dan kunnen we makkelijker zien hoe ie te beveiligen is!

:innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

:stuck_out_tongue:

[quote:36bc7bd04b="Panthertje"]Wat bedoel je precies.........?

Mag niemand die foto op je mac zien?
Wil je hem op een site zetten?

Sorry maar begrijp je vraag niet helemaal wat je nu wil![/quote:36bc7bd04b]

Ik wil hem niet op een site zetten, maar gewoon in een map. Ik wil gewoon dat niemand anders hem ziet (ik deel deze computer met nog een paar mensen).

[quote:07b234a0ca="EagerB0bNerd"]in Photoshop, kies "save as" Photoshop PDF klik save bij PDF Options, vink PDF Security aan en klik op Security Settings dan wijst het zich verder zelf[/quote:07b234a0ca]

Ik heb Adobe Photoshop Elements 2, maar ik zie nergens Options staan :s

kan iemand me helpen aub?

Hmm, tsja... Je zou kunnen proberen (heb het niet getest hoor!), om bij het Info-paneel (Command-I op het icoon van de betreffende foto) de toegangsrechten te veranderen. Klik daartoe het "Eigenaar en Permissies" (zelf vertaald, ik gebruik de engelse termen) tabje open (onderaan, boven "comments/commentaar") en zet bij Details de Access rechten voor iederen behalve jezelf op "Geen toegang/No access". In theorie zou dat moeten werken! Ik ga het zo even proberen. [edit] Hmm, werkt niet. Ik kan de file (een movie in dit geval) gewoon openen. Volgende methode, vergt wel wat werk in de Terminal. Open terminal, en type (de % is je prompt, die niet intikken): [code:1:d3e4e14114]% mkdir .verstopt % chmod 700 .verstopt % mv ../Pictures/JouwPlaatje.jpg .[/code:1:d3e4e14114] De anderen kunnen die directory niet zien (door die PUNT ervoor), en er niet in door de "chmod 700" (waarmee je de rechten zo zet, dat alleen jij er in kan). Via de terminal kunnen ze wel zien, dat die directory (of folder) bestaat, maar ze kunnen er NIET in. En dus ook niet zien dat er een plaatje staat.

Een eenvoudige manier om bestanden moeilijker toegankelijk te maken is ze in een DMG bestand kwakken met een wachtwoord erop. Persoonlijk gebruik ik dit ook voor wat gevoelige bestanden. DMG staat in mijn start-up items met uiteraard het wachtwoord NIET in de keychain opgenomen. Op die manier moet ik altijd bij het opstarten van de Mac nog even een extra wachtwoord geven. Mocht mijn Mac ooit gejat worden en iemand is slim genoeg om met een bootdisk om mijn account wachtwoord heen te komen, dan zijn deze bestanden toch veilig.

De beste manier van beveiligen is echter er voor zorgen dat ‘men’ niet eens weet -dat- er iets te beveiligen is. M.a.w.; als iemand niet eens weet -dat- er foto’s op staan die men niet mag zien, dan is dat natuurlijk de beste manier van beveiligen. Denk bijvoorbeeld aan het versleutelen van de foto in een andere foto middels aan steganografie programma. Werk ook prima.

Je kunt ook het programma Cypher gebruiken..

link versiontracker

is gewoon freeware. :wink:

Werkt prima met jpg’s.

Tja ehmm als je Mac OSX gebruikt kan je permissies zetten op elke file en sowieso kunnen anderen niet in jouw home kijken en alles wat daaronder zit.

Mocht hij in een publieke map staan dan kan je de rechten voor “group” en “others” gewoon weghalen via appeltje-i.

[quote:9ba1a507e3="colpolyp"]Tja ehmm als je Mac OSX gebruikt kan je permissies zetten op elke file en sowieso kunnen anderen niet in jouw home kijken en alles wat daaronder zit.[/quote:9ba1a507e3]

Dit is op zich een redelijk goede methode wanneer je er vanuit gaat dat je computer (met bijnehorende gegevens) altijd in jouw bezit zal blijven. Helaas werkt de realiteit anders. :frowning:

Ik krijg het gevoel, mede door de leeftijd die tessjefreak opgeeft, dat het hier om een "natuurfoto" gaat ;-) Bekend verschijnsel, mijn zoon heeft ook wel eens wat geprobeerd om ze te verstoppen... Ach, het hoort er gewoon bij, geen probleem.

Je kan anders ook eens [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/14401]Krypt[/url] proberen. Ook freeware.