Hoe bewaar ik online QuickTime movies?

Okee, ik heb dus eindelijk ook de coole Apple 17" notebook filmpjes kunnen kijken nu ik thuis weer Internet heb. Op het werk wilde dit om een of andere reden niet lukken (firewall?). Nu wil ik natuurlijk wel mijn Wintendo collegae op het werk even deze filmpjes laten zien, maar hoe sla ik deze op?

Ik ben nog niet zo vreselijk goed thuis in de Apple wereld, maar dit moet toch op een of andere manier te doen zijn? Op de PC haalde in online content altijd uit de Internet Explorer cache, werkt zo’n truukje op de Apple ook? Ik gebruik Chimera en Safari als browser.

Ik heb ook netjes QuickTime Pro aangeschaft, is het daar op een of andere manier mee te doen?

Zorg dat het hele filmpje geladen is, klik dan het knopje helemaal rechts van de tijd balk, daarin kan je "Save As Source" doen. Wanneer je dit knopje niet ziet staan moet je Koisk mode uit zetten in de Quicktime voorkeuren (deze vind je in je systeem voorkeuren).

Adriaan

... of control klik op de link van het filmpje » en dan kies je download links to disk of download link target (in Explorer, zit nu op m'n werk achter OS9 dus ik weet ff niet uit m'n hoofd wat er dan bij Chimera en Safari bijstaat). Op deze manier download je direct het filmpje zonder hem eerst af te spelen :mrgreen:

Bedankt voor de tips, ga ik vanavond thuis maar weer eens proberen, hier op het werk wil het natuurlijk allemaal weer niet lukken. Zucht...

soms lukt bijna alles niet je kun het niet bewaren, je kunt hem ook niet via de toest ingedrukt downloaden, dan is er nog een maniertje, in je cache staat deze namelijk ook wel onder en andere naam, maar ff rommelen en je komt er gauw genoeg achter welke het is.....

bij deze site http://www.thrashed.net/swf/war.mpeg download ie gelijk de film op de harde schijf met safari en dat deed ie niet met explorer. hoef er dus helemaal niets aan te doen.

mocht je van je powerbook een wapen maken moet je zeker even naar de link gaan. lache

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

[quote:43f84c8c1c="hage"]...in je cache staat deze namelijk ook wel onder en andere naam, maar ff rommelen en je komt er gauw genoeg achter welke het is.....[/quote:43f84c8c1c]

Maaruh, waar staan die cache op de Mac, ik ben namelijk een “switcher”, nog niet helemaal thuis in de Mac wereld. :oops:

[img:68949d5bab]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1042746975.jpg[/img:68949d5bab]

Copy Link to Clipboard werkt niet, dan doet 'ie alleen maar wat het eigenlijk al zegt, de LINK kopieren. Zodra is dus offline ben gaat er niets gebeuren. :frowning:

[img:68949d5bab]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1042747018.jpg[/img:68949d5bab]

Het truukje van Adriaan doet het wel prima, BEDANKT! :slight_smile: Nu nog even lachen? Waarom werkte het de eerste keer niet? Omdat ik met mijn stomme kop vergeten was op mijn iMac mijn registratienummer van QuickTime Pro in te vullen! :oops: Ik zat dus gewoon met de gratis player te koeken en die kan dat dus blijkbaar niet.

[quote:656ddb73fa]Copy Link to Clipboard werkt niet, dan doet 'ie alleen maar wat het eigenlijk al zegt, de LINK kopieren. Zodra is dus offline ben gaat er niets gebeuren.[/quote:656ddb73fa] Je had diegene daarboven moeten hebben: download link to disk, als de betreffende link een directe link naar een mpegje o.i.d. is begint ie meteen te downloaden :D

[quote:6f4294caad="Syndic"][quote:6f4294caad]Copy Link to Clipboard werkt niet, dan doet 'ie alleen maar wat het eigenlijk al zegt, de LINK kopieren. Zodra is dus offline ben gaat er niets gebeuren.[/quote:6f4294caad] Je had diegene daarboven moeten hebben: download link to disk, als de betreffende link een directe link naar een mpegje o.i.d. is begint ie meteen te downloaden :D[/quote:6f4294caad]

Dat was met deze filmpjes ook het probleem. Het was geen link naar het filmpje zelf, maar een link naar een HTML pagina die dat vanzelf ging spelen. Ik had dat namelijk ook al gedaan, maar toen kreeg ik dus alleen een HTML pagina op mijn desktop. :slight_smile:

Aha... nou ja, als Andries z'n tip werkt is het hele probleem ook opgelost :mrgreen:

Daarom... en of het nou werkt of niet, ik waardeer het toch wel dat je meedenkt hoor! :)