Hoe blijft dat landenvlaggetje weg?

De laatste tijd krijg ik iedere keer als ik mijn computer opstart (G4- 10.2.6) een amerikaans vlaggetje in mijn menubalk. Als ik 'amerikaans' uitvink in de landeninstellingen is het weg, maar na opnieuw opstarten is hij er weer. Hoe hou ik dat vlaggetje weg?

Alvast dank

Hans

Dit staat in je System prefs. onder: International het tabje input menu. Daar staat dat als je meer dan 1 taal (keyboard layout) aan hebt staan dan krijg je dat vlaggetje om tussen die talen te switchen.

Maar hij komt na opnieuw opstarten steeds terug...dat is nou juist het probleem...

Hans

Probeer eens Nederlands te selecteren en dat op de eerste plaats zetten in je lijst, zodat Amerikaans op de tweede lijst staat.

Anders kijk eens in je inlog in je sysytem prefs. Daar staat misschien een programma dat ondergronds loopt, bv Diskwarrior , die geeft zo vlaggetje… Kan je eventueel wegsmijten…

S6
KOen76

wis de volgende bestanden:

com.apple.HIToolbox.(cijfertjes).plist

Evt com.apple.HIToolbox.plist maar hier een reservekopie van maken!

Werkt. Is een oude discussie…

Ergens in een andere draad werd toch ook gezegd dat MSN zo'n vlaggetje neerzet? wellicht dat dat de oorzaak is?

Ik had het zelfde probleem bij aankoop van mac al, en door nederlands uit te schakelen is het opgelost. Ik weet niet of het veel verschilt maar ik kan prima werken met de u.s. instelling

Dank voor de reacties tot zover, maar ook jullie suggesties werken niet...

Weer dat vlaggetje dat er eerst nooit was…zucht.

Hans

Ik heb sterke aanwijzingen dat het vlaggetjesprobleem vooral wordt veroorzaakt door de automatische inlogprogramma's. Als je daarin als laatste een 'Amerikaans' programma hebt staan (zoals de al genoemde DiskWarrior of MSN) dan is de kans groot dat het vlaggetje steeds terug komt. Verschuif zo'n programma naar boven of verwijder het uit de inloglijst.

In mijn inlogonderdelen staat alleen mijn logitec mouse copntrol center. Maar die stond er al maanden voordat het vlaggetje verscheen.

Hans

OK, zet er eens iets onder waarvan je zeker weet dat het niet automatisch naar de Amerikaanse instelling switcht en probeer het nog eens. De meeste Apple programma's komen daarvoor in aanmerking (iCal, iTunes, bijvoorbeeld). Trouwens, het kan ook helpen om het lettertekenpallet aan te vinken bij je toetsenbordmenu. Die krijg je dan in je menubalk te zien in de plaats van het vlaggetje. Maar ook dat is geen definitieve oplossing.

Gedaan (iTunes)...weer dat takkevlaggetje na opstarten

Hans

Ok...zo werkt het. Met dank aan Okki in aan andere thread...

Bij mij werkt het volgende: Eerst een derde land aanvinken, bijvoorbeeld Brits, dan Amerikaans én Nederlands uitvinken, en voorts uitloggen en weer inloggen. Daarna Brits uitvinken, en Nederlands weer aan. Log maar weer uit, en daarna weer in. Dag vlaggetje!

[quote:0154662bc3="Roggie"]Eerst een derde land aanvinken, bijvoorbeeld Brits, dan Amerikaans én Nederlands uitvinken, en voorts uitloggen en weer inloggen. Daarna Brits uitvinken, en Nederlands weer aan. Log maar weer uit, en daarna weer in. Dag vlaggetje![/quote:0154662bc3]

Sjeezis, dit begint op Microsoft-logica te lijken… :sealed:

Het lijkt zelfs nog meer op Microsoft, want ook dit blijkt toch niet te werken. Herstarten en daar issie weer...diepe zucht

Laat ik ook eens een gooi wagen.

Begin met het openen van je landinstellingen in systeem voorkeuren.

Er staan daar een meuk aan talen.
Klik op Nederlands hou je muis knop vast en sleep het woord Nederlands tot boven aan. zorg dat dit boven Amerikaans of Engels staat or what ever kijk dus goed en scroll met je knop compleet naar boven voor dat je Nederlands boven aan zet.

Dan Regio: OP speciaal zetten en voer je data’s in.

Dan Tijd: Regio Nederland lijkt mij ok. :wink:

Dan Getallen: Regio Nederland & valuta Alt 2 op Eurries dus & Maatstelsel op Metriek.

Dan Invoer menu: Vink Lettertekenpalet aan en zorg dat je het nederlandse vlaggetje weer boven aan sleept. Je kan boven het nederlandse vlaggetje ook nog je Lettertekenpalet zetten.

Als het nu nog terug komt !!!
:x
Laat het ff weten.

[quote:8d456b7d01]Select a set of text behaviors for each script.[/quote:8d456b7d01]

Heeft dit nog enige betekenis?
[i:8d456b7d01](PS: Ik wil het vlaggetje juist wel!)[/i:8d456b7d01]

Alles precies zo gedaan..getallen, tijd, datum op Nederland. Bij taal staat alleen Nederlands, en bij invoermenu alleen Nederlands en lettertekenpalet aangevinkt. Herstarten.....en daar is-ie weer en staat ook weer tussen Nederlands en het lettertekenpalet aangevinkt.

Verder in de opstartbestanden alleen logitech control center, maar die staat er van ver voor dit begon.

Hans

En als je nu in menubalk (finder) naast Help eens op het vlaggetje klikt en daar het Nederlandse vlaggetje aanvinkt???

dan verschijnt hij na herstarten weer als z'n amerikaanse broertje...