hoe blokeer je een hele ip-range met Vigor 2200e?

Ik wil iemand de toegang tot de server op mijn mac ontzeggen. Dat is niet zo simpel want deze persoon heeft geen vast ip. De adressen liggen in de range: 151.44.6x.xx Ik heb een Vigor 2200e router, en ik weet hoe ik met die firewall een filter kan aanmaken waarmee ik een single ip address kan blokkeren. Maar ik kan niet ontdekken hoe ik een hele range moet blokkeren.

Weet iemand hoe dat werkt? Kun je gewoon wildcards gebruiken? dus 151.44.6*.** of zo?

(ik wil 't liever niet via een software firewall doen, want ik wil de toegang tot mijn hele netwerk blokkeren)

Je wilt dus de volgende ip-ange blokkeren: 151.44.60.0 - 151.44.69.255

Zoek even bij je router instellingen waar je porten naar kan forwarden en forward die range naar google ofsow. Maar ik denk dat er een mooiere oplossing voor is.

Volgens mij kun je ook op MAC adres blokkeren. Of roep ik nu iets geks... Draytek heeft een behoorlijk uitgebreide howto: www.draytek.nl

[quote:38f6d96819="Deskman"]Volgens mij kun je ook op MAC adres blokkeren. Of roep ik nu iets geks... Draytek heeft een behoorlijk uitgebreide howto: www.draytek.nl[/quote:38f6d96819]

Ja dat heb ik ook gelezen (oa op draytek.nl :slight_smile: )
Maar ik heb het MAC adres van die persoon niet. (kun je dat tracen of zo?)
bedankt voor je reactie