Hoe brand ik een CD-RW - het lijkt eerder een CD-R

ls, Als ik een lege CD-RW schijf plaats, en vervolgens de software er naar toe sleep en 'Brand schijf...' selecteer onder het archief menu levert me een CD op die prima werkt. Maar die zich gedraagd als een normale CD-R. Want ik kan na de 'brandsessie' er niets meer op slepen of naar verplaatsen. Dat is toch nu juist de bedoeling van een CD-rewritable?

Ik heb een dual 1 GHZ G4, nieuw uit de doos. Wie helpt me verder?

Je hebt CD-recordable en CD-rewritable. Beide kun je sessie branden (attans met Toast), dit houd in dat je later nog wat erbij kan branden.

CD-rewritables zijn duurder en kan je ook herschrijven, waardoor je dus totaal iets nieuws erop kan zetten. Deze zijn ook duurder.

Is dat wat je bedoeld?
Adriaan

Ik denk dat Petertje bedoelt dat je met Apple's DiskBurner/iTunes geen sessies kunt branden. Eenmaal gebrand kan er niets meer bij, of je nu een CD-R of CD-RW hebt. Dat klopt, dat kan namelijk alleen met Toast. Maar je kunt je CD-RW natuurlijk wel gewoon wissen en er iets anders op branden. Dat kan met CD-R niet.

Dank, want ik wist niet dat je op een CD-RW alleen met behulp van Toast meerdere sessies kan branden. Moet ik nog een speciale versie/typenummer hebben van Toast. 5.0, 5.01, etc.? Dank voor de moeite!

De huidige versie van Toast is 5.1.3. Maar versie 5.0 volstaat ook, die kun je gratis via internet upgraden naar 5.1.3.

De huidige versie van Toast is 5.1.3. Maar versie 5.0 volstaat ook, die kun je gratis via internet upgraden naar 5.1.3.

Hallo Petertje, kijk eens bij Versiontracker:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14768&db=macosx

Hiermee kun je sessies branden. Ik heb het niet uitgeprobeerd omdat ik al Toast heb, maar het schijnt te werken.