hoe brand je een muziek DVD?

Weet iemand of het mogelijk is een DVD te branden als een Audio CD? (niet een mp3 dvd) Heb je daarvoor Toast nodig? TIA

wil je een dvd schijf in een normale cd-speler kunnen afspelen offfff.............. wil je een dvd schijf maken die je in een dvd speler kunt afspelen?

[quote:89c58eebc1="maarten20"]wil je een dvd schijf in een normale cd-speler kunnen afspelen [/quote:89c58eebc1]

Dat kan niet denk ik!? :?

ene nog een vraagje met of zonder een menu?

je kunt volgens mij gewoon de audio bestanden mpeg2'en en in bijvoorbeeld DVD Studio Pro binnenhalen en je hebt dan een audio dvd

[quote:d0fd74644b="maarten20"]wil je een dvd schijf in een normale cd-speler kunnen afspelen offfff.............. wil je een dvd schijf maken die je in een dvd speler kunt afspelen?[/quote:d0fd74644b] Het is om die audioDVD af te spelen in een DVD speler natuurlijk.

[quote:1ad686f0ed="maarten20"]ene nog een vraagje met of zonder een menu?[/quote:1ad686f0ed] Liefst met een menu.

Ik heb geen DVD Studio Pro.
Zou het met Toast niet lukken?

[quote:87f8564a06="Mac Hammer Fan"][quote:87f8564a06="maarten20"]wil je een dvd schijf in een normale cd-speler kunnen afspelen offfff.............. wil je een dvd schijf maken die je in een dvd speler kunt afspelen?[/quote:87f8564a06] Het is om die audioDVD af te spelen in een DVD speler natuurlijk.[/quote:87f8564a06]

Zo natuurlijk is dat niet! Kijk maar eens door de forum hoeveel mensen er wel
niet ideeen hebben die helemaal niet uitvoerbaar zijn! ik wilde t ff checken! :stuck_out_tongue:

[quote:bc2e388653="Mac Hammer Fan"][quote:bc2e388653="maarten20"]ene nog een vraagje met of zonder een menu?[/quote:bc2e388653] Liefst met een menu.

Ik heb geen DVD Studio Pro.
Zou het met Toast niet lukken?[/quote:bc2e388653]

nee met toast alleen gaat dat helaas niet lukken!
anders moet je dvd studio pro ff downloaden ‘ergens’ dat zal wel
lukken!

Zou het ook lukken via Final Cut Express? Dit programma heb ik aangakocht samen met een Dual G5 maar ik zal het slechts hebben tegen 20 augustus.

[quote:fb835ff72c="Mac Hammer Fan"]Weet iemand of het mogelijk is een DVD te branden als een Audio CD? (niet een mp3 dvd) Heb je daarvoor Toast nodig? TIA[/quote:fb835ff72c]

Toast 6 + Jam 6. Als je tenminste tevreden bent met:
“The DVD Music Album feature will put audio at 48/16 onto a DVD.
If you have pre-existing audio at higher bit rates, it will downsample.
Pre-existing AC3 audio can be passed through, if you option-drag these into Toast.”

Dit antwoord kreeg ik op het Roxio support forum http://boards.support.roxio.com/roxio/board/message?board.id=06&message.id=331#M331 toen ik vroeg of Jam 6 nu eindelijk eens het DVD-A format ondersteunde :evil:
Dit is het hi-res format dat concurreert met SACD. Op de doorsnee DVD-videospeler kun je dat niet afspelen; wel 16 of 24 bits/ 48 KHz PCM audio.
Wat Roxio met DVD Music Album doet is in feite een tussenformat introduceren: Red Book audio op DVD. Anderen noemen dit ook wel Audio DVD. Heel verwarrend allemaal.

Dus: met Toast 6 + Jam 6 kun je hooguit Red Book kwaliteit (16/44,1) op DVD’s branden – wel veel meer dan op CD, dat wel.
:mrgreen: