Hoe browser een andere player laten kiezen?

Ik heb al eens eerder dit probleem aangekaart:

Ik wil op de site van Business News Radio (www.bn.nl) de ogeslagen radio coulmns beluisteren.
Nu blijkt dat mijn browsers (Safari & IE) een Windows Media venster opent en vervolgens niets doet.

Volgens de webmaster van de site opent het bij hun test Mac (OS X) Quicktime als player en zijn de coulmns prima te beluisteren. Hij zegt dus:

[i:1af8912e55]Het content-type voor de radiocolumns is “application/x-mplayer2” en dat type is dus geassocieerd met QuickTime Player 6.5.1[/i:1af8912e55]

Hoe kan ik nu mijn browser vertellen dat ze bij de links Quicktime toepast ipv (niet werkende) Windows Media?

kijk eens bij 'systeemvoorkeuren' quicktime' en dan 'MIME-settings' volgens mij kun je daar wat sturen/regelen

Had al daar gekeken. Maar ik kan daar verder geen nieuwe MIME instructie toevoegen of zo...

Of mis ik iets?

[quote:5be71cd700="bassbug"]Had al daat gekeken. Maar ik kan daar verder geen nieuwe MIME instructie toevoegen of zo...

Of mis ik iets?[/quote:5be71cd700]

Ben ik even overvraagd :sealed:

[quote:036e562775="bassbug"]Of mis ik iets?[/quote:036e562775]

Dat doe je normaal gesproken met Internet Explorer (!) of een systeem-voorkeurenpaneel zoals “More Internet”.Als je toevallig nog een Internet Explorer hebt liggen:

Open IE
Open Preferences
Selecteer Protocol Helpers
Add… enz

Maar… het werkt niet. Ik heb een helper voor x-mplayer2 toegewezen aan Quicktime Player, maar helaas: dan krijg ik die radiocolumns nog steeds niet aan de praat.

Dit is razend irritant dat zoiets eenvoudigs als een audio stream beluisteren zo'n probleem vormt op de Mac.... :evil:

Heb dezelfde ervaring met deze columns. De site deugt gewoon niet. En in plaats van een oplossing te zoeken wordt het probleem met een lulsmoes bij de Macgebruiker teruggelegd. Dus dan maar geen BNR .... Maar dit soort zaken komt inderdaad te vaak voor bij Macgebruikers.

[quote:eba29c3cf8="bassbug"]Dit is razend irritant dat zoiets eenvoudigs als een audio stream beluisteren zo'n probleem vormt op de Mac.... :evil:[/quote:eba29c3cf8]

Nee, het is razend irritant dat de maker van zo’n site klaarblijkelijk niet weet hoe hij deze platform-onafhankelijk moet maken. Op zich heeft een Mac geen probleem met audio streams.

Ja dat bedoelde ik ook.

Sites die alleen maar goed werken op WIndows vind ik deels laksheid (of is het onwetendheid?) van de maker maar zeker belachelijk dat Microsoft de regels van platform onafhankelijke standaarden aan zijn laars lapt

[quote:44d62b1871="Esquare"][quote:44d62b1871="bassbug"]Dit is razend irritant dat zoiets eenvoudigs als een audio stream beluisteren zo'n probleem vormt op de Mac.... :evil:[/quote:44d62b1871]

Nee, het is razend irritant dat de maker van zo’n site klaarblijkelijk niet weet hoe hij deze platform-onafhankelijk moet maken. Op zich heeft een Mac geen probleem met audio streams.[/quote:44d62b1871]

Ik heb het ook ff geprobeerd en hij doet het niet zoals het zou moeten horen. Op het moment dat ik klik op zo’n column dat opent hij een nieuw venster met een foto van die persoon en dan gebeurd er niets. Dus ik keek bij ‘activiteitenoverzicht’ en toen zag ik dat de stream geannuleerd was. Dubbelklik gedaan op het geannuleerde en hij opend de stream in een nieuw venster onder qtime. En ik kon luisteren naar de column.

Da's interessant. Ik heb zojuist bij Activity Monitor gekeken maar ik kon het niet achterkomen waar de stream was (en geannuleerd)

Zou je uit kunnen leggen hoe ik dat moet zien?

Hé wat goed, Dimelot! Nooit geweten dat zoiets kon. Even zoeken in het activiteitenoverzicht en dan klikken op zoiets als: http://www.bn.nl/GetBlob.asp?AudioColumnId=113 en het wonder geschiedt!

[quote:0ade12c0cb="dimelot"]Ik heb het ook ff geprobeerd en hij doet het niet zoals het zou moeten horen. Op het moment dat ik klik op zo'n column dat opent hij een nieuw venster met een foto van die persoon en dan gebeurd er niets. Dus ik keek bij 'activiteitenoverzicht' en toen zag ik dat de stream geannuleerd was. Dubbelklik gedaan op het geannuleerde en hij opend de stream in een nieuw venster onder qtime. En ik kon luisteren naar de column.[/quote:0ade12c0cb]

Leuke workaround! Kun je nagaan hoe makkelijk het moet zijn om de site ook op Macs werkend tge krijgen.

[quote:d39828f439="bassbug"]Da's interessant. Ik heb zojuist bij Activity Monitor gekeken maar ik kon het niet achterkomen waar de stream was (en geannuleerd)

Zou je uit kunnen leggen hoe ik dat moet zien?[/quote:d39828f439]

Als je activiteitenvenster opent dan zie je eigenlijk (niet helemaal) hetzelfde als de finder. Je zit de site en dan een paar onderdelen die geladen of in dit geval niet geladen zijn.
Hier voor een screendump