Wat kan je nou het beste met cocktail doen? ook een schijf formateren of is het puur voor opruimen, ordenen...? tell me and thank u :wink:
ik gebruik het voor opruimen en ordenen inclusief permissies herstel, er zit overigens een goede helpfunctie met uitgebreide omschrijvingen van mogelijkheden bij.
Hallo ik had die ook op mijn computer gezet maar onder vondt nog al snel problemen. Zodat ik Cocktail weer verwijderd heb. Ik had het probleem als ik heropstarte dan kreeg ik een zwart scherm met een opdracht. Dank zij bepaalde mensen van de club ben ik geholpen. Moets wel even 15 euro betalen voor het prog maar durf het sinds niet meer gebruiken. Groetjes Marc
Er zijn genoeg programma's te vinden voor onderhoudsdoeleinden. Zoek maar eens op MacUpdate.com en Versiontracker.com op 'Maintenance'. Genoeg gratis ook, zoals Onyx, e.d.
Pas met onderhoudsprogjes altijd op, wanneer je niet weet wat een functie doet, gebruik het dan niet, soms maakt het meer kapot dan je lief is. Permissies herstellen en logs verwijderen is geen probleem, wees met andere functies voorzichtig. Soms kan zo’n progje zaken oplossen, maar gebruik het alleen als er iets niet goed werkt.
Ikzelf gebruik Onyx, Tiger Cache Cleaner en Macaroni.