Hoe controleren of beide fans het doen?

Hoe kan ik controleren of beide fans van mijn macbook het doen? SMC fan control geeft aan dat de rechter fan het niet doet. Is deze mededeling betrouwbaar? Dank!

De Hardware Test van je installatie-dvd gebruiken.

Deze test heb ik gedaan.Geeft aan :no problems found. Test hij ook de fans? Dank

Voor zover ik weet wel. Heb je problemen met die Mac dan? Of ben je er naar aan het zoeken? :wink:

Nadat ik de laatste firmware update had uitgevoerd blijft de gemiddelde temperatuur hoger en komt de fan eerder in.Vandaar dat ik ben gaan zoeken. Zowel het progje fancontrol als SMC fan control geven aan dat de rechter fan niet werkt. Wat nu?

dank

Voor zover ik weet heeft een macbook 1 fan en een macbook pro 2 fans. Het klopt dus dat er maar een fan wordt weergegeven bij smcfancontrol.

Als dat zo is ,bedankt voor de info. Blijft over de vraag hoe het kan dat de temperatuur na de update nu hoger is geworden! Bij Mac Support beweerde men dat het probleem bekend was en dat Apple wel met een nieuwe firmware update zou komen. Downgraden naar een vorige firmware is voor zover ik weet niet mogelijk. De firmware restore CD gaat uit van een onvoltooide eerste up date. Dank

Ik zou me d'r geen zorgen over maken. Zolang 'ie onder de 60 graden blijft is er niks aan de hand. De allereerste lichting MacBooks werd zelfs nog heter.