hoe .dat bestanden openen?

ja, hoe open ik een .dat bestand?

hij wil het openen met VLC player, maar doet daarna niets… normaal gezien moet het gewoon tekst zijn…

met andere programma’s doet ie ook niet veel: appleworks, word, powerpoint, …?

heb de .dat al veranderd in .doc en dan krijg ik wel wat vreemde tekens maar niet de tekst die ik moet hebben

het bestand is 32 kb groot

iemand nog een gedacht?
ik weet niet of dit bestand op een pc of een mac is gemaakt. in ieder geval wilde hij op school (pc’s) ook niet direct openen (kan ook wel aan mij liggen, snap geen snars van pc’s)

wie helpt me?
Vic

van waar komt dat bestand? zeker dat het tekst bevat?

Daar stond een tijdje geleden al iets over op het forum, maar omdat de zoekfunctie nog niet optimaal werkt:

een .dat bestand kan alles zijn; het wordt in windoze voor alles gebruikt; meestal gegevens die gebruikt worden door een applicatie… (“dat” komt van “data”). De gebruiker zelf heeft er meestal niets mee te maken.

De kans is erg klein dat je er op de Mac iets mee kunt.

Maar hoe ben je er aan gekomen, en waar wil je het voor gebruiken?

Kan inderdaad van alles zijn... zelfs audio voor de Commodore 64. :?

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=.DAT

Met een .dat is het toch wel handig dat je ongeveer weet wat voor iets de inhoud moet zijn.

Het bestand heet toevallig toch niet winmail.dat?

het is hoogstwaarschijnlijk uitleg over de stage die mijn collega-student moet geven... zij kreeg het niet open, dus stelde ik eens voor het te proberen op de Mac...

en als ik me niet vergis was het inderdaad een winmail.dat…!!!

Kijk hier maar eens, [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/12705]dit programma[/url] opent dat soort bestanden zonder problemen. Het is een irritant trekje van Microsoft.

thx Jeepee, maar hij geeft een error: "either this file is not a TNEF file or the file is corrupted"

nu heb ik idd wel serieus veel problemen met mijn usb: soms als ik een file open die voordien wel werkte, krijg ik dan allemaal vierkantjes, niets ana te doen, zeer irritant, al eens een zeer belangrijke taak voor een deel kwijtgeraakt…

dus mss is ook deze file corrupt geraakt door de usb, ik probeer het origineel te laten mailen!

(weet toevalig iemand wat er met m’n usb scheelt? heb wel al eens schijfhulp er over laten draaien, geen problemen gevonden)

greetz, Vic