Hoe ".dat"-files openen ?

Collega's,

Ik krijg van een windowsgebruiker een bestand binnen met als extensie : .dat

Ik krijg deze files niet open.

Al VLC, QUICKTIME en WINDOWS MEDIA PLAYER geprobeerd maar zonder succes.

Hoe kan ik het anders nog proberen ?

Bedankt.

vraag hem met welk programma ze gemaakt zijn : kan vanalles zijn.

Gewoon terugsturen :evil:

heb vandaag nog een .dat bestand geopend met VLC en dat werkte gewoon. Waarschijnlijk een corrupt bestand?

.dat kan alles zijn, het wordt voor allerlei verschillende soorten randbestanden gebruikt waarvoor ze zo snel geen andere extensie konden vinden.

Een .dat bestand kan vanalles zijn. Het komt zo nu en dan voor dat een mail programma het resultaat omzet naar een .dat bestand. Je zou het bestand eens kunnen openen met een text editor: vaak staat er bovenin een programma naam waarmee het bestand is gemaakt. (zo kreeg ik ze op mijn werk: openen in een text editor leverde op dat het gewoon een WORD document was: ik kon .dat hernoemen naar .doc en mijn probleem was verholpen)

speciaal progje om door outlook beroerd gecodeerde attachments te 'bevrijden' uit hun .dat gevangenis: TNEF's enough

d/l’en kan hier http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/8415

Wat heeft hij/zij gezegd dat het is ? Een film, een tekst...

Films met de extensie .dat komen vaak ( maar niet altijd ) van een VideoCD af, en de extensie veranderen naar mpg is dan voldoende.

Mja, afwachten wat je vriend zegt. Ik weet dat in de oertijd winamp ook CD's ripte, en die bleven bij mij ook altijd als .dat-file staan. (alhoewel het gewoon mp3's waren)