Hoe doe ik dit? 3 problemen... maar nee

Gegroet mac vrienjes,

hoe plaats ik m’n netwerk symbooltje terug boven mijn harde schijf in de linker kolom.
Kan het maar niet terug in orde brengen en 't werkt op m’n systeem.

En dan nog deze kan ik ergens een voorkeur instellen welk accespoint ik wil gebruiken om via airport op een netwerk aan te sluiten.
Ik zit vaak naast een accespoint met m’n PB maar merk, eerst door te lage, jawel downloadsnelheid en daarna door Macstumbler es te laten checken dat er iets niet klopt. Bleek dat ik oa files van de pc naast mij downloadde via de accespoint een verdiep boven mij.

En als laatste een videolan-vraagje, divx streamen over airport enzo, heel mee opgezet, kwaliteit is in heel m’n huis prima. Maar nu, kan ik ook de ondertiteling streamen? Zodat die automatisch verschijnt wanneer de client ingaat op een SAP uitnodiging.

Vele groeten,

Pieter

misschien moeten dit 3 vragen in 3 verschillende treats zijn, maar ben nogal 'n stille

Ik weet alleen de eerste vraag, ga als je in de finder zit naar voorkeuren (Finder>voorkeuren of [command], drukken) en dan tabblad navigatiekolom.

ivm airport netwerk: onder system preferences/network selecteer je airport. Als je die dan aanklikt kan je "by default join a preferred network" selecteren en dan het juiste netwerk selecteren. Misschien dan wel een specifieke locatie "thuis" aanmaken.

Dank jullie wel!