Wie o wie weet het?
En ik bedoel niet; door diagonaal lijntjes te trekken, volgens mij is dit meer een geautomatiseerd iets…
Ziet er gaaf uit, en wil hiermee ontzettend graag experimenteren.
[quote:8ca7dbb57e="El_Koffie"]Hmmm. niet in CS1 of CS2?
Of via de oude Vectorprefs of Eyecandy filters uit langvervlogen tijden?
Wat bedoel je precies met alleen op print?[/quote:8ca7dbb57e]
Dat weet ik niet echt, zou best kunnen dat er filters voor zijn etc.
Zal denk ik ook wel in Photoshop kunnen zie filters, je kunt er immers ook een punt raster mee maken.
Je zag het lijn effect alleen als je er dus een print van maakt. Het is een postsscript aanpassing.
In photoshop zit bij Filtergallery -> Sketch de filter [b:84fd0f9b09]Halftone Pattern[/b:84fd0f9b09]. Je kunt het type op Line instellen, dan heb je ongeveer het effect zoals je het plaatje in je link. Om de lijn schuin te krijgen, kun je je plaatje eerst in de juiste schuinte draaien en daarna deze filter erover gooien. Plaatje weer terug draaien en klaar.
haha, nee weet wel hoe ik een duotone moet maken, maar zou heel graag willen dat één of 2 kleuren overeind blijven als ik dat halfone pattern toepas..
Of alle kleurinformatie het liefst.
[quote:62c8572899="El_Koffie"]haha, nee weet wel hoe ik een duotone moet maken, maar zou heel graag willen dat één of 2 kleuren overeind blijven als ik dat halfone pattern toepas..
Of alle kleurinformatie het liefst.[/quote:62c8572899]
Lijkt me met layer niet zo een probleem. Ik ben echter bang dat het er erg rommelig uit gaat zien.
[quote:5acf361d05="El_Koffie"]Het mag er best rommelig uitzien, soms..
Met layer behoudt je dus je kleurinformatie?
Of mis ik iets?[/quote:5acf361d05]
Zo eenvoudig is het niet. Als je niet met layers bekend bent lees eerst een paar online tutorials.
aangezien je nog niet weet wat layers zijn lijkt t me het beste om zelf lekker te experimenteren... je zal dan veel bijleren ook op andere dingen komen die misschien wel veel leuker zijn! Ik zou zeggen zet photoshop aan en ga heel veel lopen aanklooien. daar leer je ontzettend veel van!
ik heb het net even geprobeerd en met 'define pattern' lukt het aardig, als je vervolgens een kleurzweem over een z/w afbeelding wilt kan dit met 'Hue/saturation'.
Een pattern maak je als volgt, open de afbeelding hierboven met PhotoShop. Ga in de menubalk naar ‘edit’ en vervolgens klik je op ‘define pattern’.
Dan ga je naar de afbeelding(slaag) die je wilt bewerken en vink je ‘pattern overlay’ aan. Onder pattern overlay vind je een drop down menu met daar de pattern die je zojuist hebt aangemaakt. Met een schijfknop kan je de grootte en opacity aanpassen.
Vervolgens kan je bij een z/w afbeelding nog een kleurzweem aan het geheel geven met ‘Image’ - ‘ajustments’ - ‘Hue/Saturation’ ([command] + U)