Hoe DOS geformatteerde usb-stick naar HFS+ formatteren?

Probeer een DOS geformatteerde usb-stick om te zetten naar HFS+ middels Schijfhulpprogramma (wissen en dan nieuw formatteren naar etc.). Krijg dit echter niet voor elkaar. Zijn er andere tools waarmee dit wel kan?

Welk merk? Met Apacer en Lexar lukt dit wel. Staat de USB stick niet per ongeluk op slot?

[quote:b9b86cac2a="Zora la rousse"]Welk merk? Met Apacer en Lexar lukt dit wel. Staat de USB stick niet per ongeluk op slot?[/quote:b9b86cac2a]

Stick is unlocked en van het merk ???

Met iomega ook zoiets gehad. Met Disk Utility de hele stick wissen. Toen ik eerst alleen de partitie probeerde te wissen kreeg ik een foutmelding dat de schijf niet te unmounten was.

Heb je niet nog een Mac staan die op OS 9.1 draait, wissen & formatteren is hieronder een peuleschil. Laatste keer dat ik mijn Pendrive heb geformatteerd onder OS X, werd hij onder OS 9 niet herkend en moest hem op mijn trouwe 7600 onder OS 9.1 nogmaals formatteren. In principe is er niks mis met DOS formattering, dat wordt door OS 9, X & Wintel allemaal herkend.

Wie weet waarom onder OS 9.2 (G4) zo’n USB pendrive niet mount (Systeemprofiel ziet hem wel).

Nog een tip onder OS 9 is het slim samengebruik uit te zetten, anders krijg je problemen op het moment dat je hem verwijderd.

De Pendrive van mijn dochter werd overigens op haar opleiding (wintel omgeving) helemaal op gekloot, met als gevolg dat hij onder geen enkele Mac meer te mounten was.