Hoe draadloos media streamen naar smart tv??

Ben aan het uitzoeken hoe ik series draadloos kan afspelen van mijn macbookpro op mijn Samsung smart tv. Lees iets over TVmobili, maar dat is niet gratis… Iemand een simpele uitleg?

Apple TV

Allshare

http://hometheater.about.com/od/interactivetelevision/a/Samsung-Allshare-Media-Streaming-basics-bg.htm

http://support-us.samsung.com/cyber/popup/iframe/pop_troubleshooting_fr.jsp?idx=167364&modelname=LN40C650L1F

Zit er geen handleiding bij die Samsung van je?

Playback op je Mac installeren en dan via DLNA al je bestanden benaderen, makkelijk en het goedkoopst :slight_smile:

Heb het op verschillende manieren geprobeerd voordat ik een apple tv had. Serviio was mijn favoriet.
Dit werkte wel, maar niets gaat boven het gemak van een apple tv.

eenmaal aangesloten op je netwerk werkt het perfect samen met je mac. En voor die prijzen van die dingen tegenwoordig zou ik het zeker aanraden.

Wat is er nu makkelijker dan zelf niet zoeken en het dan ook nog eens in hapklare brokken opgediend te krijgen.

En je aanmelden voor 1 vraag :x

Ik gebruik Plex. Werkt perfect. Weet alleen niet of Samsung een Plex app heeft voor de smart TV. Voor LG bestaat deze wel.

Je kunt ook eens kijken naar Universal Media Server. Die vind ik erg goed werken (al is 3.0.0 wel nog een beetje buggy). Je kunt er met een Samsung erg goed mee werken (mijn Blu-Ray speler is een Samsung). Out of the box, zonder aanpassingen, werken .MKV, .AVI, .MP4 en .DIVX probleemloos, net als bijna alle audio-formaten (behalve .FLAC). Als jouw Samsung FLACs kan weergeven zonder tussenkomst van een transcoder, kun je de instellingen daartoe vrij makkelijk aanpassen, zodat het bij jou wel werkt. Met andere woorden: een goed te configureren mediaserver. En nog gratis ook. Bovendien beschikbaar voor alle platformen.

Een ‘SMART’ TV gebruikt oa het zgn DLNA protocol om bv met je mac te ‘praten’. Als je dus op je mac ‘DLNA’ software installeert (en je netwerk hebt geconfigureerd) dan zal de mac met de SMART TV kunnen ‘praten’ (streamen). Een lijst van 'DLNA" software vindt je hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UPnP_AV_media_servers_and_clients

Edit: Deze site vind ik handig om verschillende DLNA software te vergelijken:

http://www.rbgrn.net/content/21-how-to-choose-dlna-media-server-windows-mac-os-x-or-linux

VLC zou dit ook al moeten kunnen.

suc6

Dat is ook mijn advies. Uitproberen is geloven. Heerlijk!

Wij hebben een Philips SmartTV die helemaal niet smart is. Ik ben dus maar wat blij dat er AppleTV is.

Super bedankt voor de antwoorden. Als leek is het allemaal abracadabra hoor al die termen. Maar ik begin het geloof ik te begrijpen. Probeer eerst Plex, dat heb ik gevonden op de tv.

Precies! Hier ook vorig jaar een best wel dure Philips TV gekocht. Wat is de interface van dat ding traag zeg, zeker als je de zogenaamde Smart features wil gebruiken! Ik ben erg blij dat ik van het apparaat alleen de aan/uit knop nog nodig heb. Verder bedien ik de Apple TV, en kijk ik alleen nog maar naar iTunes films en Netflix films en tv-series. En stream ik alles wat er op de iPhone of iPad te zien is. Een kabelabonnement heb ik zo ook niet meer nodig, ik kan alles kijken wanneer ik wil, en ik ben nog veel goedkoper uit ook.

:sunglasses:

Achteraf gezien zou ik i.p.v. de ATV 3 een Raspberry Pi aanschaffen. Had eigenlijk gehoopt op een snelle jailbreak zodat ik ook buiten iTunes om zou kunnen streamen maar ik ben bang dat deze er nooit komt.

Voor ca. € 70,- koop je een Rasberry Pi met XBMC erop geïnstalleerd, dan heb je een mediaspeler waar je heel veel formaten mee kan afspelen, die je kunt gebruiken voor Airplay en d.m.v. div. addons kun je ook nog eens heel wat functionaliteit toevoegen.

Wij streamen vrijwel ALLES buiten iTunes om op de Apple TV 3.
Elk denkbaar formaat is geen enkel probleem als je bijvoorbeeld Beamer op je Mac gebruikt.

Maar er zijn nog heel veel andere mogelijkheden (via iPhone of iPad bijvoorbeeld).
Er is echt geen jailbreak meer nodig.

Een Raspberyy Pi is vooral leuk als je wilt ‘knutselen’.
Een prachtding hoor. Maar niet voor iedereen.

Is echt geen knutselen meer hoor, tegenwoordig koop je een compleet systeem voor zo’n 70-80 €, daar hoef je niks aan te knutselen, aansluiten en gaan met die banaan. Scheelt toch weer bijna 40 € met een Apple TV. Tevens kun je er een USB schijf aan hangen, dat kan de Apple TV ook niet. Kun je je computer uit laten staan.

Beamer heb ik geprobeerd net als Airparrot en ik heb toch het idee dat het beeld een beetje hapert en het geluid ook achter blijft.

Ik heb overigens XBMC op mijn iMac geïnstalleerd en de iMac via HDMI aangesloten op de TV.

We kijken complete Full-HD MKV’s via Beamer.

Maar oké, alles is bedraad hier. Dat scheelt misschien.