Hoe draait Adobe onder Rosetta?

Heeft er al iemand ervaringen met het draaien van adobe software onder Rosetta?

(met name Photoshop, illustrator en Indesign)

Luister de nieuwe One More Thing :wink: , daar vertelden ze dat iig Photoshop lekker snel draait! Voor de rest van de Adobe reeks weet ik het nog niet, ik moet nog wachten tot minmaal 14 februari :cry:

Succes… :apple:

mmm? lekker snel?

http://www.macworld.com/2006/01/features/imaclabtest1/index1.php

Photoshop draaide alles behalve snel hoor. Volgens de tests die je her en de rop het internet vindt, draait Photoshop vooral bij zwaardere bestanden nogal wat langzamer. Dat is ook één van de redenen dat er wordt geadviseerd om als professionele gebruiker nog even te wachten.

Mvg,
Joram

Geld dat dan ook voor proggies als Office enzo??? Dat is namelijk waar wij de iMacs voor gebruiken.... en die vind ik op de huidige iMacs al traag...

Zijn de oude iMacs nog te krijgen???

Photoshop draait voor de gemiddelde hobbygebruiker prima op de nieuwe Intel iMac. Applicaties binnen Office gaan vloeiend. Voor de Pro die niet kan wachten valt er zeker goed te werken met CS2 als overbrugging. Uiteindelijk moet je natuurlijk gaan upgraden naar de Intelversie om de snelheid te halen waarvoor je de nieuwe iMac hebt gekocht.

Oude iMacs zijn ook gewoon nog te koop: in dit Apple Centre en op de store van Apple.

In bovengenoemd Apple Centre is de nieuwe Intel iMac overigens te bewonderen met CS 2 erop geïnstalleerd, voor als je benieuwd bent hoe snel e.e.a. daadwerkelijk draait onder Rosetta.

[quote:7069a66858="Koen 1980"]Photoshop draait voor de gemiddelde hobbygebruiker prima op de nieuwe Intel iMac. Applicaties binnen Office gaan vloeiend. Voor de Pro die niet kan wachten valt er zeker goed te werken met CS2 als overbrugging. Uiteindelijk moet je natuurlijk gaan upgraden naar de Intelversie om de snelheid te halen waarvoor je de nieuwe iMac hebt gekocht..[/quote:7069a66858]

Photoshop, Indesign en Illustrator zijn niet echt bedoeld voor hobbyisten. Het zijn profesionele applicaties voor mensen die er hun geld mee verdienen. Die werken doorgaans ook niet op iMacs maar op Powermacs. Als je je geld verdient met Photoshop, Indesign en Illustrator heb je meer applicaties die essentieel zijn in je workflow, zoals voor fontbeheer, colormanagement en certified PDF. Geen van de applicaties zijn beschikbaar voor Intel-Mac, wat eigenlijk heel logisch is want er zijn ook nog geen Intel-macs zijn voor pro-gebruikers.

Als je voor je dagelijkse brood afhankelijk bent van je computer en de software die erop draait, zul je wel gek zijn als je programma’s gaat emuleren die eigenlijk voor een andere processor geschreven zijn. Ik vraag me af waarom je zoiets zou willen.

De vraag komt er eigenlijk op neer of je lekker een beetje kunt fotosjoppen met het exemplaar dat je toevallig op je macje hebt. En dat kan dus. Het kan misschien sneller, maar allez, het enige dat je wil is wat foto's om zeep helpen.

Maar draait de huidige photoshop nu sneller op de Macbook Pro dan op de laatste Powerbook?

De huidige photoshop voldoet voor mij nog wel even.