Hoe dubbele liedjes verwijderen uit iPod?

Onze iPod is inmiddels halfgevuld met zo'n 3000 nummers en stiekem zijn daar dubbele nummers ingeslopen. Die moeten eruit, maar hoe?

Als ik hem aankoppel en het via iTunes probeer, lukt dat niet. Alleen in de iTunes bibliotheek kun je zoeken naar dubbele nummers. Niet in de iPod bibliotheek. En om nu eerst het hele zootje naar iTunes te kopiëren… Dat kan vast simpeler.

Toch?

verwijder ze uit iTunes en dan syncen

Als je je iPod aansluit kan je in iTunes instellen dat je 'm wil gebruiken als schijf en de auto-sync functie wil uitzetten. Dan kan je wel bij de nummers op je iPod en hoeft het dus niet via de bieb van iTunes zelf :)

@ Granny Smith: In iTunes staan ze niet dubbel. De iPod is gevuld met liedjes die zowel van mijn computer als van die van mijn vriend komen. Er is dus geen iTunes bibliotheek die er hetzelfde uitziet als de iPod.

[quote:05acec15d3="Nikita"]Als je je iPod aansluit kan je in iTunes instellen dat je 'm wil gebruiken als schijf en de auto-sync functie wil uitzetten. Dan kan je wel bij de nummers op je iPod en hoeft het dus niet via de bieb van iTunes zelf :)[/quote:05acec15d3]

Ik heb 'm aangesloten, maar hoe stel ik dat in? Ik ben een beetje huiverig met uitproberen, want mijn vriend wordt GEK als ik nummers per ongeluk wis :wink:

Bij Instellingen en dan iPod, selecteren dat je je nummers handmatig bijwerkt. Dat zou genoeg moeten zijn...

Nee, zo stonden mijn instellingen al. Maar dan kan ik dus niet in de iPod bibliotheek laten zoeken op dubbele nummers.

[quote:fc91e92bbb="Aline"]Nee, zo stonden mijn instellingen al. Maar dan kan ik dus niet in de iPod bibliotheek laten zoeken op dubbele nummers.[/quote:fc91e92bbb]

Ow typisch… En als je nou op nummers zelf sorteert? Wel lastig als je veel nummers hebt :stuck_out_tongue:

[quote:316b819e9f="Nikita"][quote:316b819e9f="Aline"]Nee, zo stonden mijn instellingen al. Maar dan kan ik dus niet in de iPod bibliotheek laten zoeken op dubbele nummers.[/quote:316b819e9f]

Ow typisch… En als je nou op nummers zelf sorteert? Wel lastig als je veel nummers hebt :P[/quote:316b819e9f]

Hum, zo was ik al begonnen, alfabetisch op nummer hè, maar het zijn bijna 2300 nummers… Daar wordt je erg scheel van :mrgreen:

Tja... Kan me wat bij voorstellen haha

Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een of ander programaatje voor is, misschien even zoeken op Google ofzo?

Misschien selecteren en shift delete?

Tenminste, das op de windows waar al mn muziek op staat.

[quote:b1185646d4="roblemmen"]Misschien selecteren en shift delete?

Tenminste, das op de windows waar al mn muziek op staat.[/quote:b1185646d4]

Moet je wel eerst de dubbele nummers zien te vinden 8)

[quote:5a790a560f="Nikita"]Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een of ander programaatje voor is, misschien even zoeken op Google ofzo?[/quote:5a790a560f]

Er wordt ook op andere forums flink op gescholden. Standaard blijkt het dus gewoon niet te kunnen. Da’s toch maf? Waarom nu wel in de iTunes bibliotheek en niet in die van de iPod?

In ga VersionTracker nog even bekijken. Daar staat in elk geval het programma Tidy Up, maar dat kost dan weer € 30,00 en dat vind ik teveel. Ik ga daar nog wel verder zoeken. Kom er later op terug.

Da's inderdaad vreemd ja... Hopelijk in de volgende versie dan :?

Als je iPod toch nog maar half gevuld is zou ik me er gewoon niet teveel zorgen over maken. Als je toevallig een keer zo'n dubbele tegenkomt dan maak je een mental note en verwijder je hem de volgende keer dat hij aan de computer is gekoppeld. Je kan trouwens in plaats van die mental note ook heel makkelijk een On-The-Go Playlist maken met nummers die je verwijderd wil hebben, of waarvan iets aan de tags veranderd moet worden, dan vind je ze ook in iTunes lekker snel terug.

Ik heb van een heleboel artiesten ook dubbele nummers, omdat ze bijvoorbeeld zowel op een verzamel CD als op een echt album staan. Die laat ik lekker staan, want wat is nu 4 MB op 40 GB? En als ik er een zou verwijderen dan zou ik bij het afspelen van een van die twee albums opeens niet meer dat nummer horen op de plek waar ie hoort.

Op de iPod zelf kan je toch nooit iets deleten. Ik snap het probleem niet. Eens in de zoveel tijd loop ik even door de bibliotheek van iTunes en sleep alle dubbele nummers in het vuilnisbakje. Misschien tien minuten werk. En ik heb intussen ook zo'n 2500 nummers in mijn iPod staan. De dubbele nummers komen door verschillende oorzaken. Inderdaad doordat je dezelfde nummers van de originele CD's en van verzamelCD's hebt ingeladen en ook doordat MP3's vaak allerlei verschillende namen hebben en die ook nog 's heel verschillend noteren bij dezelfde nummers. Om dubbele nummers makkelijker te herkennnen en ook om alles overzichtelijk te houden, werk ik na downloaden altijd even de titels bij. Alles op dezelfde manier. Links alleen titel van het nummer rechts de artiest, etc. En dan is checken op dubbele nummers snel te doen. En het is toch wel belangrijk, want op de duur kan de ruimte behoorlijk oplopen - als je niet hebt ingesteld dat alles files naar 128 Mbs worden teruggezet - zitten er soms behoorlijke files bij.

@Aline, mocht je er nog niet gekeken hebben: grote kans dat er bij [url=http://www.dougscripts.com/itunes/]Doug[/url] een bruikbaar script te vinden is—er staan al drie "dupes" scripts op de voorpagina in het 'Top Downloads' lijstje.