Hoe een AIFF-bestand met cuesheet te branden?

Zojuist kwam mijn geliefde ezeltje met een FLAC (Free Lossless Audio Codec) audiobestand van een liveopname aangedragen. Omzetten naar een AIFF is een fluitje van een cent met [url=http://flac.sourceforge.net/download.html]MacFlac[/url] Nu aleen nog even dit AIFF-bestand met een cuesheet op een cd branden......niet dus :(

Ik zag in een eeder draadje al eens de vraag voorbij komen over het branden van een (gapless) mp3 en een cuesheet. Die mp3 kan je opsplitsen met cuesplitter en dan in Toast branden.

Ik heb dus één lang AIFF-bestand en dat wil ik graag naar een CD branden zonder het naar mp3 te hoeven omzetten (i.v.m. geluidskwaliteit!!). Op een pc kan dit gewoon in Nero door de cuesheet te openen, disc at once te branden en klaar is kees. De audio cd bevat dan netjes verschillende tracks van de live-opname die (naadloos) in elkaar overlopen.

Op de Mac weigeren:

• Toast 6
  • FireStarterFX
  • MissingMediaBurner

Hoe kan ik dit op de Mac bewerkstelligen? Het moet toch automatisch kunnen lijkt mij of wordt het met Peak handmatig de markers plaatsen. Ik heb vrij uitvoerig gezocht op internet, maar kan nergens deze (in mijn ogen toch simpele) vraag beantwoord krijgen.

Bij voorbaat dank voor ideeën en/of oplossingen!

Voor zover ik weet (en heb ook al wat research gedaan) moet hij dus wel eerst naar MP3 omgezet worden en dan kun je hem met behulp van MP3 Cuesplitter in stukken knippen en dan de losse MP3's in Toast branden.

ja hallo?!! Nelis, je gaat toch geen goed NIET gecompressed bestand omzetten naar MP3 als dat niet hoeft?

En BigMac, markers zetten in Peak kost toch niet zoveel werk?

Heb je Toast met Jam al geprobeerd? Eerlijk gezegd denk ik niet dat het automatisch kan op de Mac, maar misschien kun je die cuesheet als EDL inlezen in Peak ofzo.

@Nelis, het ging me om behoud van kwaliteit, bij een mp3 is dat niet zo'n probleem maar bij een lossless audio bestand wel. Omzetten leidt dan tot kwaliteitsverlies

@GVB, inderdaad heb ik het handmatig moeten doen in CD Spin Doctor 2. Je kunt dan de tracks exporteren naar Toast. Wel balen dat je de markers moet overtypen van het in teksteditor geopende cuesheet terwijl dit met Nero (of ExactAudioCopy) niet hoeft. Het zou toch echt automatisch moeten kunnen anno 2004 :?.

iig dank!

Off topic:
Nero van dezelfde maker kost inclusief een dvd-brander minder dan Toast alleen en waar is de overburnfunctie?