Hoe? Een Enhanced Podcast maken in Mac OS X Jaguar

Dag beste Mac-ers,

Ik heb ook een podcast en wil graag overgaan op enhanced podcasten, in de Podcast van MacOsX.nl: One More Thing adviseerden ze ChapterToolMe, maar die is voor MacOS 10.3 en hoger en ik heb een iMac G4 met MacOS 10.2.8.

Dus zocht ik wat op Google op “Make Enhaced Podcast” en “Maak een “Enhaced” Podcast”
Maar dat leverde niks op helaas…
Op Google vindt ik wel iets moois moet ik zeggen, zoals Podcaster 1.5.5 maar die is ook voor MacOS 10.3.8 en hoger

Mijn podcast is al te beluisteren in iTunes, mijn RSS feed heb ik al, kortom ik heb al een werkende lopende podcast alleen wilde ik dus door middel van ChapterToolMe geen AAC uploaden die uit GarageBand komt maar eerste die AAC doorr ChapterToolMe slepen zodat ik plaatjes in het artwork venster heb en dan uploaden.

En ik koop bewust (nog) geen nieuwe MacOS, omdat ik er dan niet optimaal gebruik van kan maken op mijn iMac G4.

Ook heb ik al advies gehad “Je kunt je iLife '06 kopen. Hierin zit de nieuwe Garageband en hiermee kun je vrij gemakkelijk enhanced podcasts mee maken.” Qua geld zou ik het er wel over hebben, want GarageBand '06 is helemaal te gek voor (Enhanced-)Podcast natuurlijk maar dan moet je in ieder geval Panther hebben of misschien zelfs 10.4.4 en ik heb een iMac G4 met 10.2.8

Ook hoef ik geen mooi makkelijk werkend programma met de aller nieuste versie etc. etc…
Het gaat mij er om dat ik een programma heb voor Mac OS X Jaguar, waarmee ik een Podcast kan verder bewerken tot een Enhanced Podcast die dus is ingedeeld in hoofdtukken een actief Artwork venster.

Kortom een Enhanced Podcast maken in Mac OS X Jaguar.

Een iMac G4 is heus niet te oud voor Tiger hoor ;).

Dit progje kan je helpen: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27401

@ pietjepuk6546: ChapterToolMe heeft 10.3.9 nodig. Ik denk niet dat er een hulpje is voor enhanced podcasts voor Jaguar. Het hele enhanced podcast fenomeen is ook ver na Jaguar ontstaan. Alle beschikbare software (Podcast AV, Podcaster, Podcast Maker, GarageBand) hebben 10.4 nodig of soms 10.3.9. Wie schijft er vandaag nog software voor 10.2?

Een iMac G4 + Panther is een prima combinatie hoor… sneller dan Jaguar en Panther. Mijn G4 iBook wil niet meer zonder en zelfs de G3 iBook van m’n vriendin draait probleemloos onder 10.4.4

het kan ook met de nieuwe garageband uit ilife 06 als je die wilt hebben.

Oke, dan geef k het op en wacht wel tot de nieuwe garageband naast mijn bed ligt :x :cry: :mrgreen: