Hoe een iMovie film exporteren om in Toast een DVD te maken

hoe moet ik dan een Imovie-film exporteren om in Toast een DVD te maken??

Ik exporteer met de volgende instellingen:

naar QT-film
DV_Pal
Beelden 25 per sec.
Geluid 16 bits stereo

Na 2 minuten verdwijnt de balk (is pas op een kwart) en zit er geen nieuw bestand in mijn doelmap.

???

Gevonden!! er stonden teveel bestanden op bureaublad!!

Maar na exporteren volgens voorgaande specs krijg nu ik een .mov bestand wat niet op mijn DVD speler wordt geaccepteerd. Sony DVP-NS900V.

Zou alles moeten kunnen weergeven.

Geeft niet.Ik heb pas ook zoiets geprobeerd.Eerst het zelfgemaakt filmpje vanuit iMovie geexporteerd op max.kwaliteit naar quicktime.mov.Vervolgens met DVD pro het bestand omgezet naar een apart audio en video spoor. Weet niet zeker of deze stap nodig is.En daarna gebrand met toast 6. Toast 6 codeert de bestand naar VOb=DVD en brand vervolgens een TS map.(kijk maar hoe een tS map van een video cd eruit ziet) Daarna kun je hem in een gewone DVD speler afspelen. Het voordeel van DVD pro is dat je een regiovrije CD kan maken en dat is wel zo handig met verre famillie en een andere regio code.

Hans, als ik jou was zou ik voorlopig Toast 6 vergeten om DVD's te maken. Ik heb er behoorlijk mee zitten stoeien en ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Op papier leuke features hoor maar:

1. Toast 6 maakt DVD’s met een belachelijk sobere menustructuur. Niet vergelijkbaar met iDVD.
  2. Het coderen is qua snelheid een teleurstelling. Zeker gezien het feit dat met een simpele CBR van ± 7,3 Mbps wordt gewerkt. Zonder enige filtering of wat dan ook.
  3. Ik kan met geen mogelijkheid op een andere DVD brandsnelheid komen dan ‘best’ Een andere instelling wordt gewoon niet vastgehouden. MAJOR BUG. Bovendien geeft hij brandsnelheden van 8X DVD als niet gedimde mogelijkheid. Vreemd genoeg kan ik geen bevestiging vinden op het net, maar ik heb het op 4 verschillende computers geprobeerd.
  4. Zeer irritant is het ontbreken van een countdown bij het DVD branden. Toast 5.2.1 is daarin makkelijker.

Daarom zou ik voorlopig gewoon via iDVD werken. Werkt prima samen met je Pioneer brander. Omdat hij ingebouwd is. En je DVD’s zien er veel gelikter uit.

Dan het verhaal over het regiovrij zijn:Alle DVD’s die iDVD maakt, zijn op zich in ALLE regio’s af te spelen! Mits je natuurlijk de juiste videonorm gebruikt. Dus NTSC voor The US of A. Wil je perse DVD’s maken voor 1 bepaalde regio dan heeft Torz een punt met DVD Studio Pro. Maar dat is zowel qua prijs als mogelijkheden een verhaal apart. Dat neemt niet weg dat ik met een gerust hart kan stellen dat de ca 600 euro kostende DVD SP 2 een uitgesproken KOOPJE is als je naar de mogelijkheden kijkt. Ook de leercurve is aanmerkelijk korter in v2. En je hebt met DVD SP 2 natuurlijk een fantastische software codec ( Compressor) met 2-pass VBR en uitgebreide filtermogelijkheden. Uiteraard nog veeeel meer, maar dat kun je zelf bij Apple bewonderen.

Regiovrij maken van commercieel spul kan met DVDbackup. Die haalt ALLE beveiligingen (Regio, CSS en Macrovision) er af.

SLC

Ik heb het weekend inderdaad via IDVD 3 een perfecte DVD gebakken van een iMovie 3 bestand, teksten en muziek toegevoegd en alles.

Voor mij, als beginner, is de combinatie iDVD en iMovie inderdaad (voorlopig) meer dan voldoende.

Lekker makkelijk en een goed resultaat.

Een vraag nog, ik had ook een dvd-rw gekocht maar dat gaat voor geen meter, wordt niet herkend en er komt geen icoon op bureaublad. Is goedkoop hier geen duurkoop??

Zoveel gebruik je er toch niet (ik alleen voor backup van documenten).

Ik heb het reeds eerder gemeld: Apple ondersteunt alleen de DVD-R Je kunt dus vanuit iDVD geen RW schijven gebruiken. ( of je moet eerst een DVD-R erin doen en gelijk daarna de RW schijf. Dan hou je hem voor de gek). Maar vanuit Toast moet het geen probleem zijn. Ik gebruik RW's vaak om tijdelijk een DVD te kunnen testen voordat ik de master maak. Want op een computerscherm ziet hij er anders uit. Is de RW op een losse DVD speler OK dan maak ik hem definitief. Ik gebruik daarvoor altijd Pioneer schijven. Geen enkel probleem.

SLC

sorry, ik was vergeten te zeggen dat ik het probeerde via Toast 5.2.1 Ik weet dat iDVD alleen -r kan/wil branden.

Ik ga maar even een “dure en dus betere” DVD-RW kopen om te kijken of het dan wel gaat.