Ik heb nog ff gezocht of iemand het al gevraagd heeft:
Ik heb een PB en een iMac. Allebeide via airport express aan het internet.
Volgens mijn tcp instellingen gebruik ik de standaard DHCP host.
Dus ik heb een intern ip address. 10.0.0.4 op de iMac. Zoeits dergelijks op de PB. Ze moeten beide kunnen internetten.
Nu wil ik graag een kdx (of holine) server aan zetten. Die ziet dat interne address… Ik heb al via dyndns een naam vastgezet aan mijn ‘echte’ ip address. Die ziet dyndns.org ook gewoon. Maar hoe vertel ik die server dat ik daar een bereikbaar address op wil? Hoe stel ik het zo in dat mijn iMac een vast of los maar in ieder geval leesbaar ip nummer heeft? Moet ik de instellingen van AE veranderen? Zo ja, wat?
Je moet op de router de port van de hotline forwarden naar je eigen Macje. Het is dan niet nodig om van A.E. te wisselen o.i.d. Kijk even in de handleiding van je router hoe je dit instelt.
Aha..
Nou heb ik alleen een airport aan de modem hangen.
Ik heb in de utility het volgende gdaan: Portmapping en daar heb ik het gegeven ipadres (intern) ingevuld met de poort die ik in de server (kdx in dit geval) heb zien staan.
Geupdate en gelijk geprobeerd.. nope.. Ik kom met de client niet binnen. Nu heb ik wel in de client het dyndns adres ingevuld. Of moet ik dan daar het interne adres invullen?
Overigens: Is het dan niet aan te raden om in de network instellingen dhcp met manual address in te vullen? Het ip nummer vast te zetten als het ware?